;
Arama

Hepsiburada 2024 üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı

Hepsiburada üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Temmuz-eylül döneminde 233 bin müşteri kazanımıyla aktif müşteri sayısını 12,3 milyonun üzerine taşıdı.

11 Aralık 2024, 10:15
Hepsiburada 2024 üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı
Depophotos

Hepsiburada 2024 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Enflasyondan arındırılmamış verilere göre yılın üçüncü çeyreğinde toplam satış hacmini daha önce açıkladığı tahminlerle uyumlu biçimde yüzde 70 oranında artırdı. Şirket enflasyondan arındırılmış verilerde de yüzde 10,3 büyüme performansı yakaladı.

Şirketin 2024 yılının üçüncü çeyreğindeki toplam satış hacmi 42,3 milyar TL olarak gerçekleşti. Böylece şirketin enflasyondan arındırılmış 9 aylık toplam satış hacmi 122 milyar liraya ulaşırken, toplam satış hacmi büyüme oranı enflasyondan arındırılmış verilere göre yüzde 17,4 oldu.

Şirket, verimlilik ve sürdürülebilir karlılık performansını da yükselterek enflasyondan arındırılmış verilere göre FAVÖK’ün toplam satış hacmine oranını yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla 0,9 puan artışla yüzde 1,2 seviyesine çıkardı. 9 aylık dönemde ise 0,6 puan artışla yüzde 1 olarak gerçekleşti.

Üç ayda 32 milyon sipariş

Üç aylık dönemde yaklaşık 32 milyon sipariş alan şirket böylece 2024’ün ilk 9 ayında aldığı sipariş sayısını da geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 25 artırarak 98 milyona çıkardı.

280 milyon ürün, saatte 96 yeni müşteri

Platformda satışa sunduğu ürün seçkisini yüzde 33’lük artışla 280 milyonun üzerine taşıyan Hepsiburada, aktif müşteri sayısı üçüncü çeyrekte 207 bin artışla 12,3 milyon seviyesine yükseltti. Böylece saatte 96 yeni müşteri kazanımı gerçekleştirmiş oldu. Müşterilerin son 12 aydaki sipariş sıklığı ortalaması ise 10,8 oldu.

‘Seneyi toplam satış hacminde yüzde 75 büyümeyle tamamlayacağız’

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, “Şirket olarak, büyük bir gururla üstlendiğimiz ‘ticareti dijitalleştirme’ sorumluluğumuz sadece online bir alışveriş platformu yaratmakla sınırlı değil. Müşterilerimizin kaliteli ve güvenilir ürünlere, en kolay ve en uygun şekilde ulaşmasını sağlamak, siparişten teslimata kadar onlara en iyi müşteri deneyimini sunmak, bu vizyonun vazgeçilmez bir unsuru. Seneyi, toplam satış hacmimizde yaklaşık yüzde 75 oranında büyümeyle tamamlamayı bekliyoruz. Enflasyondan arındırıldığında yüzde 13 düzeyinde bir büyümeden bahsedebiliriz” dedi.

‘Kârlılık ve verimliliğimizi artırdık’

Yılın ilk 9 ayında toplam satış hacimlerini yüzde 90,4 (enflasyondan arındırılmış yüzde 17,4) artırdıklarını belirten Gökçetekin, “Bizim için satış hacmimizi artırmak kadar önemli olan diğer bir konu bunu kârlı ve sürdürülebilir bir şekilde yapabilmek” dedi.

Hepsiburada premıum müşteri sayısı 3,7 milyona yükseldi

Hepsiburada’nın toplam satış hacmi içerisinde pazaryerinin oranı yüzde 70,4’e ulaştı. Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen ilk üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan ‘Hepsiburada Premium’ 30 Kasım itibarıyla 3,7 milyon müşteriye ulaştı.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Trump Kanada ve Meksika'dan ne istiyor?

     Trump Kanada ve Meksika'dan ne istiyor?

  • ABD First Lady’si Melania Trump kendi parasını kazanmaya başladı

    ABD First Lady’si Melania Trump kendi parasını kazanmaya başladı

  • İstanbul'da yaşamanın maliyeti 83 bin liraya yaklaştı

    İstanbul'da yaşamanın maliyeti 83 bin liraya yaklaştı

  • Reel efektif döviz kuru endeksi 5 yılın zirvesinde

    Reel efektif döviz kuru endeksi 5 yılın zirvesinde

  • ABD ekonomisi ve Çin talebi emtia piyasasını destekliyor

    ABD ekonomisi ve Çin talebi emtia piyasasını destekliyor

  • Avrupa, Ukrayna İşgalinden üç yıl sonra enerji kriziyle boğuşuyor

    Avrupa, Ukrayna İşgalinden üç yıl sonra enerji kriziyle boğuşuyor

Yazarlar

Çok Okunanlar