;
Arama

Görme engellilere ışık olan ‘akıllı baston’ 3 yılda 25 bin kişiye ulaşacak

Geliştirdiği ‘akıllı baston’la bugüne kadar 60 ülkeden 10 bin görme engelliye yol gösteren WeWALK, DHL Express Türkiye iş birliği ile bu yıl 10 bin, üç yılda ise 25 bin ‘akıllı baston’u 220 ülkeye ulaştırmayı hedefliyor.

16 Ocak 2025, 11:38 Güncelleme: 16 Ocak 2025, 11:56

Dünyada 253 milyon, Türkiye’de ise 250 bin görme engelli insan var ve özellikle ülkemizde bu kişilerin yüzde 95’i haftada bir kere bile evlerinden çıkamıyor. Çünkü yardım olmadan istedikleri yere gidemeyeceklerini düşünüyorlar. Ancak 2019 yılında startup olarak kurulan WeWALK geliştirdiği “akıllı baston”la buna bir son vermek üzere büyük adım attı. Bugüne kadar 60 ülkede yaşayan 10 bin kişinin gözü olmayı başararak birçok ödüle layık görülen WeWALK, şimdi yapay zeka tabanlı yeni modeliyle 220 ülkeye çıkarma yapmaya hazırlanıyor. Bugüne kadar 10 bin akıllı baston satan WeWalk, DHL Express Türkiye’nin üç yıl boyunca sağlayacağı lojistik destekle bu yıl yeni modelini dünyada 10 bin kişiye daha ulaşmayı planlıyor. Küresel ağı ve tedarik zinciri ile WeWALK akıllı bastonun sivil toplum kuruluşları ve görme engellilere destek sağlayan kurumlara ulaşmasında ana lojistik sağlayıcı olarak kilit bir rol üstlenen DHL Express Türkiye, iş birliği kapsamında üç yıllık süreçte 25 bin akıllı bastonun gönderimini sağlayacak.

Önceki fiyatı bin dolar olan akıllı bastonun yeni modeli de aynı fiyattan satışa sunulacak. İlk versiyonunu Vestel’in ürettiği bastonun yeni modelini Bursa’da faaliyet gösteren Özdisan Elektronik yapacak.

İşbirliğinin duyurulduğu basın toplantısında konuşan WeWALK Ürün Yöneticisi Gamze Sofuoğlu 100 yıldır görme engelliler tarafından kullanılan bastonu ilk kez teknolojiyle buluşturduklarını belirterek “Sadece 430 gram ağırlığındaki baston yapay zeka sayesinde kullanıcısına ulaşmak istediği rotadan gideceği mekana kadar her konuda destek sağlayacak” dedi.

WeWalk Kurucu Ortağı Murat Ugiş de dünyada 50 milyon görme engellinin baston kullandığını belirterek DHL Express’le daha çok kişiye ulaşabileceklerine dikkat çekti. Bugüne kadar 5 milyon dolarlık yatırım aldıklarını belirten Ugiş, bu yıl sonunda yeni yatırım almayı planladıklarını söyledi.

Türkiye’de sivil toplum örgütlerine toplu gönderim yapmayı planladıklarını söyleyen Ugiş, gazi ve öğrencileri odaklarına aldıklarını da ekliyor. Şimdiden 632 gaziye ulaşması için anlaşma yapılmış bile.

Fotoğraf: (soldan sağa) WeWALK Kurucu Ortağı Murat Ugiş, DHL Express Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Selver Yıldız Küçükkoyuncu, DHL Express Küresel Sponsorluklar Başkanı Elliott Santon, WeWALK Ürün Yöneticisi Gamze Sofuoğlu, DHL Express Türkiye Genel Müdürü Volkan Demiroğlu Volkan Demiroğlu

Gençler havalı buluyor

Özellikle gençlerin sembolik olduğu için normal baston kullanmaktan kaçındıklarını vurgulayan Ugiş “Ancak bizim bastonu gördüklerinde çok havalı buluyorlar. O yüzden daha fazla öğrenciye ulaşmayı umuyoruz” diye konuştu. Ugiş bastonun yazılımını uzaktan sürekli geliştireceklerini vurguladı.

Herkes için erişilebilir bir dünya yaratma vizyonuyla ürettikleri akıllı bastonla İngiltere Kraliyet İnovasyon Ödülü gibi dünya çapında ödülleri Türkiye’ye getirdiklerini belirten Ugiş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“DHL Express Türkiye ile global kapsamdaki iş birliğimizin, tüm dünyada görme engelli bireylerin bağımsızlığını artırma yolunda önemli bir dönüm noktası olacağına inanıyoruz. DHL Express’in küresel ölçekteki güçlü lojistik altyapısı sayesinde, WeWALK akıllı bastonları güvenle dünyanın dört bir yanına ulaştıracağız. Birlikte, bireylerin yaşamlarını iyileştirecek ve kapsayıcılığı artıracak projelere imza atmaya devam edeceğiz."

‘Sosyal fayda yaratmayı amaçlıyoruz’

Her bireyin toplumda eşit haklara ve fırsatlara sahip olmasının önemini dile getiren DHL Express Türkiye Genel Müdürü Volkan Demiroğlu, "DHL Express Türkiye olarak ‘insanları birbirine bağlamak, yaşamları iyileştirmek’ misyonumuz doğrultusunda önemli bir projeye imza atıyoruz. WeWalk Akıllı Baston’un yurt dışına gönderiminin taşıma sponsoru olarak görme engelli bireylerin daha bağımsız ve güvenli olmalarını sağlamak için harekete geçiyor, WeWALK akıllı bastonların yurt dışında sivil toplum kuruluşları veya görme engelli insanlara destek sağlayan kuruluşlara gönderimini üstlenerek, sosyal fayda yaratma amacımızı sürdürüyoruz. WeWALK tarafından teknolojinin gücüyle Türkiye’de geliştirip üretilen bu ürünlerin ihtiyaç sahibi kişilere ulaştırılmasında önemli bir rol oynamaktan ve bu iş birliğinden gurur duyuyoruz. Heyecanla çıktığımız bu yolda sadece taşıma sponsorluğuyla kalmıyor, çalışanlarımızdan oluşan DHL Gönüllüleri’ni de projeye dahil ederek konuyla ilgili farkındalığı artıracak pek çok çalışmaya imza atıyoruz” dedi.

DHL Express Küresel Sponsorluklar Başkanı Elliott Santon ise bu önemli iş birliğinin DHL Group’un 220'den fazla ülke ve bölgeyi kapsayan pazar lideri lojistik ağını kullanarak dünya genelinde görme engelli bireyleri çığır açan teknolojiyle güçlendirmeyi amaçladığını söyledi.  Santon, " WeWALK iş birliğimiz sadece lojistikle ilgili değil; hizmet sunduğumuz kişilerin yaşam kalitesini kökten iyileştirmekle ilgili. Biz bugün sadece bir ortaklık gerçekleştirmiyoruz. Bu aslında ortaklığın ötesine geçen görme engelli bireylerin bağımsız hareketlerini desteklemek için bir iş birliği, ortak bir taahhüt. “İnsanları birbirine bağlamak, yaşamları iyileştirmek” misyonumuz doğrultusunda dünyayı daha iyi bir yer haline getirmeye yönelik bir sorumluluk üstleniyoruz. Birçok küresel girişimde sosyal sorumluluk sahibi olmak, bizim çok ciddiye aldığımız önemli bir odak alanı. WeWALK'u da yerel ve küresel iş birliklerimiz arasında görmekten gurur duyuyoruz. Birlikte, akıllı bastonun görme engelli bireylerin sosyal hayata katılımlarını nasıl artırabileceği konusunda farkındalık yaratacak ve bu yenilikçi cihazların dünya çapındaki topluluklarda binlerce kişiye ulaşmasını sağlayacağız. Bu sayede daha kapsayıcı bir dünya için yol alacağız” dedi.


"Sağlık" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • ABD’de kuş gribi teşviki: Moderna’ya 590 milyar dolar

    forbes.com.tr
    ABD’de kuş gribi teşviki: Moderna’ya 590 milyar dolar

  • Seyahat ederken nasıl sağlıklı kalınır?

    forbes.com.tr
    Seyahat ederken nasıl sağlıklı kalınır?

  • Covid-19’un uzun vadeli etkileri: Bebeklerde otizm riskinde artış

    forbes.com.tr
    Covid-19’un uzun vadeli etkileri: Bebeklerde otizm riskinde artış

  • TDK'nın anketine 1 milyon kişi katıldı: 2024 yılının kelimesi 'Kalabalık yalnızlık' oldu

    forbes.com.tr
    TDK'nın anketine 1 milyon kişi katıldı: 2024 yılının kelimesi 'Kalabalık yalnızlık' oldu

  • Yapay zekanın bilişsel riskleri sorgulanıyor: Demans riski mi taşıyor?

    forbes.com.tr
    Yapay zekanın bilişsel riskleri sorgulanıyor: Demans riski mi taşıyor?

  • ABD'li bilim insanları Covid-19'a yakalanan kanser hastalarında iyileşme tespit etti

    forbes.com.tr
    ABD'li bilim insanları Covid-19'a yakalanan kanser hastalarında iyileşme tespit etti

Yazarlar

Çok Okunanlar