;
Arama

Old school efsane: Toyota Land Cruiser Prado

Gerçek arazi aracı ünvanını taşıyan model sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Hiç şüphesiz bunlardan biri de Toyota Land Cruiser. Tamamen yenilenen Land Cruiser’ın Prado versiyonu geçmişten gelen arazi yeteneklerini modern teknolojiyle bir araya getiriyor.

01 Şubat 2025, 08:00

Geçmişi Kore Savaşı’na uzanan, Willys spesifikasyonlarında bir araç üretimi için Toyota’nın seçilmesiyle Ocak 1951’de hazır hale gelen Toyota “Jeep” BJ, iki yıl savaş aracı olarak üretildi. 1953’te seri üretimine geçilen bu yetenekli araca 1954 yılında Land Rover’a atıfta bulunularak Land Cruiser adı verildi. Her yeni nesilde büyüyen ve gittikçe daha lüks bir arazi aracı haline gelen Land Cruiser’ın en önemli özellikleri ise değişmedi: Arazi yetenekleri ve dayanıklılığı.

Land Cruiser’ın “Light Duty” olarak nitelendirilen Prado versiyonu, Türkiye’de en üst donanım paketi ve yedi koltuklu haliyle 9 milyon 750 bin TL’den satılıyor. Eski neslinden tüm boyutlarıyla daha büyük olan yeni Prado’nun uzunluğu 4.925 mm ve aks mesafesi 2.850 mm. Aks mesafesindeki 60 mm’lik artış iç mekanda daha geniş diz mesafeleri anlamına geliyor. 


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar