Old school efsane: Toyota Land Cruiser Prado
Geçmişi Kore Savaşı’na uzanan, Willys spesifikasyonlarında bir araç üretimi için Toyota’nın seçilmesiyle Ocak 1951’de hazır hale gelen Toyota “Jeep” BJ, iki yıl savaş aracı olarak üretildi. 1953’te seri üretimine geçilen bu yetenekli araca 1954 yılında Land Rover’a atıfta bulunularak Land Cruiser adı verildi. Her yeni nesilde büyüyen ve gittikçe daha lüks bir arazi aracı haline gelen Land Cruiser’ın en önemli özellikleri ise değişmedi: Arazi yetenekleri ve dayanıklılığı.
Land Cruiser’ın “Light Duty” olarak nitelendirilen Prado versiyonu, Türkiye’de en üst donanım paketi ve yedi koltuklu haliyle 9 milyon 750 bin TL’den satılıyor. Eski neslinden tüm boyutlarıyla daha büyük olan yeni Prado’nun uzunluğu 4.925 mm ve aks mesafesi 2.850 mm. Aks mesafesindeki 60 mm’lik artış iç mekanda daha geniş diz mesafeleri anlamına geliyor.
"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
Forbes Girişim 50 Listesi: Zirve finteklerin, mobil oyun şirketleri yakın takipte
Erkan Kızılocak / Kıdemli Editör
-
-
-
-
-
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
Eren Taşar
2025'te yatırımcıları neler bekliyor?