;
Arama

Otomotiv pazarı 2025’e daralmayla başladı: Dizel yine son sırada

ODMD verilerine göre otomotiv ve hafif ticari araç pazarı Ocak 2025'te geçen yıla göre yüzde 13,9 azalsa da 10 yıllık ortalamanın üzerinde performans gösteriyor.

04 Şubat 2025, 10:08 Güncelleme: 04 Şubat 2025, 13:01

Türkiye otomotiv pazarı, yeni yıla düşüşle giriş yaptı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) verilerine göre, 2025 yılı Ocak ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13,9 azalarak 68.654 adede geriledi. Otomobil satışları yüzde 12,6 düşüşle 55.944 adet olurken, hafif ticari araç pazarı yüzde 18,8 daralarak 12.710 adet olarak kaydedildi.

Aylık bazdaki bu düşüşe rağmen uzun vadeli büyüme trendi devam ediyor. Son 10 yılın Ocak ayı ortalamalarıyla kıyaslandığında, toplam pazar yüzde 75,2 artış gösterirken, otomobil pazarı yüzde 87,2, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 36,7 büyüme kaydetti.

Sengmentte C lider

Segment bazında bakıldığında, Türkiye pazarında C segmenti liderliğini korudu. Ocak ayında satılan otomobillerin yüzde 82,3’ü A, B ve C segmentlerinden oluştu. Özellikle C segmenti, 31.455 adet satışla pazarın yüzde 56,2’sini oluştururken, B segmentinde ise 14.419 adet araç satıldı. Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde, SUV otomobiller 32.136 adetlik satış ve yüzde 57,4’lük pay ile en çok tercih edilen model oldu. Sedan araçlar yüzde 25,6, hatchback modeller ise yüzde 16,2’lik pay aldı.

Hibrit ve elektriklinin payı yüzde 40'ı aştı, dizel dördüncü sırada

Yakıt türlerine göre bakıldığında, benzinli otomobiller 27.130 adetle pazarın yüzde 48,5’ini oluştururken, hibrit ve elektrikli araçların yükselişi dikkat çekti. Hibrit otomobiller, toplam satışın yüzde 29,7’sine ulaşarak 16.642 adet satıldı. Elektrikli otomobiller ise 6.225 adet satışla yüzde 11,1’lik pay aldı. Dizel araçların pazar payı yüzde 10,3’e gerilerken, otogazlı otomobiller yalnızca 180 adetlik satışla yüzde 0,3 gibi düşük bir seviyede kaldı. Dizel Aralık 2024'e pay olarak elektriklinin gerisinde kalmıştı.

Elektrikli otomobillerin güç bazlı dağılımında ise 160 kW altındaki modeller yüzde 63,8 artarak pazarın yüzde 9,8’ini oluştururken, 160 kW üstü elektrikli otomobiller yüzde 18,5 artış göstererek yüzde 1,3 pay aldı.

Hafif ticari araç segmentinde ise daralmaya rağmen Van tipi araçlar en çok satılan model oldu. 9.671 adetlik satış ve yüzde 76,1 pazar payı ile lider konumda bulunan Van araçları, 1.657 adetle yüzde 13 pay alan kamyonetler takip etti.

Genel olarak Ocak 2025 verileri, yıllık bazda otomotiv pazarında bir daralma yaşandığını gösterirken, SUV ve hibrit modellerin yükselişi dikkat çekiyor. Özellikle otomatik vitesli araçların yüzde 94,6 pazar payına ulaşması, tüketici tercihlerinin değiştiğine işaret ediyor. Hafif ticari segmentte ise Van araçların popülaritesini koruduğu görülüyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Taşıt ilanlarında yeni dönem başladı

    Taşıt ilanlarında yeni dönem başladı

  • Old school efsane: Toyota Land Cruiser Prado

    Halit Bolkan
    Old school efsane: Toyota Land Cruiser Prado

  • Harikalar savaşı: Otomotivde elektrikli rekabeti

    Halit Bolkan
    Harikalar savaşı: Otomotivde elektrikli rekabeti

  • Tesla, AB'nin Çin yapımı elektrikli otomobillere vergi kararını mahkemeye taşıdı

    Tesla, AB'nin Çin yapımı elektrikli otomobillere vergi kararını mahkemeye taşıdı

  • GM nasıl ABD’nin en hızlı büyüyen elektrikli araç üreticilerinden biri oldu?

    forbes.com.tr
    GM nasıl ABD’nin en hızlı büyüyen elektrikli araç üreticilerinden biri oldu?

  • MTV'nin ilk taksit ödemelerinde 31 Ocak son gün

    MTV'nin ilk taksit ödemelerinde 31 Ocak son gün

Yazarlar

Çok Okunanlar