Arama

Mükemmellik Tutkusuyla

Turizm alanında frene basmayan Dorak Holding'in gündeminde yeni yatırımlar ve halk arz var.

01 Ekim 2024, 03:14 ÖS GÜNCELLENDİ
Mükemmellik Tutkusuyla

Dorak Turizm Gayrimenkul ve Yatırımları Holding A.Ş.'nin temelleri, 1971 yılında turizm alanında  hizmet vermek için Dorak Tours ile atıldı.  Türkiye'nin pek çok bölgesinde önemli turizm  projelerine imza atarak büyüyen şirket, 2002 yılında  şirketler grubuna, 2011 yılında da holdinge dönüştü. Yönetim  kurulu başkanlığını Ahmet Serdar Körükçü’nün yürüttüğü ve yönetim kurulu üyeleri Ahmet Kaplan Tan ve Mustafa Pilav ortaklığı ile yönetilen Dorak Holding, bugün gelinen noktada; turizm, yeme-içme & konaklama, taşımacılık, havacılık, açık hava aktiviteleri, mağazacılık, üretim, madencilik, sağlık ve daha birçok alanda faaliyet gösteren bir grup. 

Bünyesinde turizmden kuyuma deriden seramiğe, halıdan tekstile, yeme-içmeden madenciliğe kadar 65 markası bulunuyor. Yenilikçi ve sıra dışı yatırımlarıyla adından söz ettiren grup, global ölçekte büyük bir turizm ekosistemine cevap veren bir marka haline gelmiş durumda. Günümüzde dünyanın 5 kıtasından ülkemize turist getirebilme yetkinliğine sahip Türkiye’nin ilk ve tek tur operatörü olma özelliğini taşıyan Dorak, organizasyon yeteneğini ülkeler arası turizme de taşıyor. ‘Dorak Global’ çatısı altında ise başta Asya / Uzak Doğu ülkeleri olmak üzere ABD, Rusya, Latin Amerika, BAE, Avrupa ve Balkanlar dahil 23 ülkede ofisleri bulunan ve yurtdışında 500’ü aşkın kişiye iş imkanı sağlayan grup, 5 kıtadaki ofisleri ile turistlere unutulmaz deneyimler sunuyor. 

YATIRIMLARINA KAPADOKYA AĞIRLIKLI DEVAM EDİYOR

Nevşehir merkezli bir şirket oldukları için yatırımlarının yoğunluğunun Kapadokya’da olduğunu belirten Dorak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Serdar Körükçü, bölgede büyümeye devam ettiklerini söylüyor ve ekliyor: “Kapadokya’nın en lüks kaya oteli Sacred Mansion’ı açtık. Dünyanın 64 ülkesinde bulunan Dinner in The Sky’ın ilkini Kapadokya’ya getirdik. Dünyaca ünlü Japon şef Hiroki Takemura imzası ile Take Sushi restoranını Ürgüp’te açtık. Bu sene açtığımız Kapadokya’nın ilk gece kulübü Flue Club’da ünlü isimler sahne alacak. Temmuz 2024’te de Ankara’nın doğusundaki en lüks iş oteli Marriot Hotel’i Kapadokya’da ziyaretçilerimizle buluşturmaya hazırlanıyoruz.” Körükçü, Dorak’ın yatırımlarının sadece bölgesel değil, aynı zamanda ulusal düzeyde de büyüdüğünü vurguluyor. İkisi İstanbul’da, birisi Kuşadası’nda, diğerleri de Kapadokya’da olmak üzere toplam 12 otelleri bulunduğunu söylüyor ve ekliyor: “Kapadokya’daki balon turizmi alanında da yatırımlarımız var. Bölgeye bir tema park da kazandıracağız. İçinde 20 bin metrekarelik taşların arasına oyulmuş bir akvaryum da olacak. Benzerini Kanada'da gördüğümüz bu akvaryumun büyük ilgi göreceğini düşünüyoruz. İstanbul'da tarihi Soğukçeşme Sokağı'nda yer alan ve Türkiye'nin ilk Hilton "Curio Collection" serisine dahil olan Hagia Sofia Mansions da bir Dorak markası. Aynı sokakta yer alan, 1500 yıllık tarihi ile gerçek bir su sarnıcı olan yapı da uzun zamandır “The Sarnıç” adıyla bir restoran olarak hizmet veriyor. Körükçü, “Ünlü Şef Tolga Atalay imzalı menüsü, oryantal dans şovu ve darbuka dinletileriyle “The Sarnıç” artık yenilendi.” diyor ve ekliyor: “Ayrıca Pamukkale’de devam eden ve 2025 yılında açmayı planladığımız bir otel yatırımımız da bulunuyor.” Türkiye’nin ilk ve tek balık zincir restoranı olan Sur Balık markalarından da bahseden Körükçü, şöyle devam ediyor: “Sur Balık’ın ilk yurtdışı şubesini Dubai'de açtık. 2025’te New York ve Londra’da da Sur Balık açmayı planlıyoruz. Önümüzdeki dönemde Japon ve Tayvanlı ortaklarla yurtdışında yatırımlar planlıyoruz."

HALKA ARZ PLANLIYOR

Grubun gündeminde halka arz da yer alıyor. Dorak Holding'e bağlı Ata Turizm’in hisselerini halka arz etmeyi planladıklarını söyleyen Körükçü, “Çok geniş bir iş alanına sahibiz. Restoranlar, balonlar, oteller ve mağazalarımızı halka açacağız. Bu alanlarda borsaya açılan ilk şirket olacağız. Çalışmaların sonuna geldik.” diyor. 

DORAK HEALTH İLE “JOURNEY FOR BETTER”

Dünyanın 5 kıtasında yer alan ofislerine başvuran kişileri istedikleri tedaviler için Türkiye’ye getirme ve onlara 360 derece hizmet verme gücüne sahip olduklarının da altını çizen Körükçü, şunları anlatıyor: “Grup olarak ‘Better for Journey’ mottomuzla sağlık turizmi için başvuran müşterilerimize hem Türkiye’nin turistik güzelliklerini sunuyor hem de kendilerini daha iyi hissedecekleri tedavilerle buluşturuyoruz. İstanbul ağırlıklı olmak üzere 50’yi aşkın anlaşmalı kurum ve doktorumuzla Türkiye’nin sağlıktaki büyük potansiyelini ve başarısını dünya ile buluşturuyoruz. Şu anda global ofislerimizde sağlık turizmi departmanı kuruyoruz.”
 


"Life" Kategorisinden Daha Fazla İçerik