;
Arama

Forbes’un Yeni Çağı’na Hoş Geldiniz!

Son ‘editör’ yazımı “umarım siz değerli okuyucularımızın anılarında, zihninde, düşün dünyasında anlamlı bir iz bırakmayı başarmışımdır ki dostlar beni (iyi) hatırlasın…” diye bitirmiştim. İtiraf etmeliyim ki derginin tam 167 sayısında imzası olan biri olarak o gün veda ederken, bir gün Forbes çatısı altında yine karşılaşacağımızı hayal etmemiştim.

01 Ekim 2024, 03:14 ÖS GÜNCELLENDİ
Forbes’un Yeni Çağı’na Hoş Geldiniz!

Beş yıl sonra bugün, 14 yıl boyunca yayın yönetmenliği görevini üstlendiğim Forbes’un ilk sayfalarındaki bu yazıyı, bu kez “Yayıncı” sıfatıyla imzalıyorum. Aradan geçen zamanda dünya da, Forbes da epey değişti. Ama 107 yaşında ve dünya çapında bir dünya medya markası olmanın en güzel tarafı; taşıyıcı omurgasının, evrensel gazetecilik prensiplerinin, habercilik ahlakının, bilgiye iştahının sapasağlam ayakta duruyor olması.

Değişen tek şey Forbes’un dokunduğu, etrafına topladığı, etkileştiği kitlenin daha da büyümüş, ilişkilerinin iyice derinleşmiş olması. Bunun temelini ise sosyal medya, telefon uygulamaları, çevrim içi ve dışı platformlar gibi teknolojik temelli gelişmelere çok iyi adapte olması ve dünyadaki ‘kapsama alanını’ iyice büyütmesi oluşturuyor. Haliyle eskiden Türk okuyucusuna sadece bir dergi olarak ‘dokunan’ Forbes artık tüm platformlarıyla karşınızda.

İlk adımımız, iş dünyasının bizi büyük bir heyecan, sıcaklık ve takdirle karşıladığı dergimiz. Bu karşılama için içtenlikle teşekkür ediyoruz, layık olmak için yüksek sorumluluk duygusuyla çalışıyoruz. Takip edenlerin çok iyi bildiği gibi Forbes yalnız bir dergi değil; dijital yayınları, TV kanalları, kulüpleri, etkinlikleri, konferansları hatta emlak operasyonlarıyla dev bir “ekosistem”. Bazı ekonomi yayınları gibi iş dünyasına “eşit mesafede” değil, eşit yakınlıkta.

Yeni dönemde tüm platformların genel yayın yönetmenliği (yani içerik), daha önce yazı işleri müdürlüğü görevini yürüten Handan Bayındır’a emanet. Böylece ben de, tüm mecraların yayın süpervizörlüğünün yanısıra idari ve mali konularına da zaman ayıracak, dünyanın en iyi ekonomi yayınını Türkiye edisyonunun yeni projelere yelken açması için çalışacağım.

Büyüyen ekonomisiyle G20 ülkeleri arasında yer alan Türkiye’nin kabına sığmayan iş dünyası, uluslararası piyasalarla entegre olabilmek adına onu iyi okuyan ve yansıtan bir yayını hak ediyor. İşte yeni Forbes klasik yayıncılığın sınırlarını zorlayacağı pek çok kanaldan bunu gerçekleştirecek, dünya ile Türkiye arasında bir “network” odağı olacak.

Forbes’un sadece iş dünyasına seslenmekle kalmayacağını, hedef kitlemizin önemli bir bölümünün de yakın gelecekte iş hayatına atılacak gençler olacağını belirtelim. Onları da iş hayatının yoğun savaş alanlarına taşıyacak bir köprü, kariyer arayışlarında onlara yol gösterecek bir mentor olacak Forbes Türkiye.

Ve elbette parayı kazanmak kadar ‘zarif biçimde harcama’nın da bir sanat olduğu gerçeğinden hareketle Life sayfalarımızda dünyanın ‘yüksek’ tüketim trendlerini sizlere taşımaya devam edeceğiz…

KADIN GÜCÜ: SÖYLEMDEN EYLEME

YÖNETİM KURULUNDA KADIN DERNEĞİ (YKKD) Kurucu Eş Başkanı şapkam, daima ve her platformda gururla taşıdığım bir sorumluluk benim için. “Kadınlar Zirveye, Toplum İleriye” mottosuyla çıktığımız bu yolda, attığımız adımlara her ay yer vereceğim. İş dünyasına, bu yoldaki yürüyüşümüze katılmaları için sesleniyor ve başlangıç olarak TÜSİAD’ın tarihi çağrısına cevap veren yani “yönetimlerinde kadın temsilini artıracağına söz veren” şirketlerin listesini paylaşmak istiyorum. 1. Fiba Holding, 2. Söktaş, 3. Alarko, 4. Turcas, 5. Boyner, 6. Arzum, 7. Türk Tuborg, 8. Akkök, 9. Özgörkey, 10. Yorglass, 11. QNB Finansinvest, 12. Sun Tekstil, 13. Akfen, 14. Uno, 15. KPMG, 16. İş Bankası


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Shein ve Temu'ya rakip pazar yeri: Amazon Haul

    Forbes.com.tr
    Shein ve Temu'ya rakip pazar yeri: Amazon Haul

  • OpenAI, NY Times telif hakkı davasında olası kanıtı yanlışlıkla sildi

    Forbes.com.tr
    OpenAI, NY Times telif hakkı davasında olası kanıtı yanlışlıkla sildi

  • Sessiz Hırs: Z Kuşağı neden kurumsal şirketlerde kariyer hedeflemiyor?

    Forbes.com.tr
    Sessiz Hırs: Z Kuşağı neden kurumsal şirketlerde kariyer hedeflemiyor?

  • Konut satışında son iki yılın en yüksek sayısına ulaşıldı

    Forbes.com.tr
    Konut satışında son iki yılın en yüksek sayısına ulaşıldı

  • Yatırımcılara öz kaynak kriteri getirildi

    Forbes.com.tr
    Yatırımcılara öz kaynak kriteri getirildi

  • Barclays Plc'den TL tahmini: Değer kaybı yavaşlayacak

    Forbes.com.tr
    Barclays Plc'den TL tahmini: Değer kaybı yavaşlayacak