Deniz taşımacılığında yeni rotalar önem kazanabilir
Transbosphor Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Can, Trump yönetiminin Çin ürünlerine yönelik gümrük vergilerini artırma planının, deniz taşımacılığı piyasasında hareketliliğe neden olabileceğini söyledi. Önümüzdeki dönemde Çin-ABD hattında taşımacılık hacminde azalma beklendiğini ifade eden Can, bu durumun diğer hatların önemini artırabileceğine dikkat çekti. Can, “Şu an itibarıyla bu politikaların etkisi tam olarak hissedilmemekle birlikte, bu yönde adımların atılması durumunda sektörde büyük bir dönüşüm bekleniyor” dedi.
ABD’nin Çin’e uygulaması beklenen vergilerin, Vietnam, Hindistan, Endonezya ve Meksika gibi ülkeleri ön plana çıkartabileceğini ifade eden Can, bu ülkelerde üretim ve ihracatın artmasının, deniz taşımacılığı açısından yeni rotaların ve ticaret hacminin büyümesine yol açacağını vurguladı. Can, deniz taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren firmaların buna hazırlıklı olmak için girişimlerde bulunduklarını belirterek, şirket olarak kendilerinin de bu değişime adapte olabilmek adına operasyonel esneklik ve yeni bölgelere yönelik yatırımlar planladıklarının altını çizdi.
Navlun fiyatlarında dalgalanmalar gözlemlendi
Donald Trump’ın yeniden başkanlığa seçilmesinin, deniz taşımacılığı sektöründe hem olumlu hem de karmaşık etkiler yarattığını dile getiren Can, “Özellikle ticaret politikaları ve ekonomik istikrarın yeniden şekillenmesiyle birlikte navlun fiyatlarında dalgalanmalar gözlemlendi. ABD’nin ticaret hacmindeki artış, sektöre olumlu bir yansıma yaparken, bazı rotalarda talebin yoğunlaşması fiyatları yukarı çekti” diye konuştu.
2024 yılının, deniz taşımacılığı açısından toparlanma ve fırsatlarla dolu bir yıl olduğunu kaydeden Can, pandemi sonrası ticaretin normalleşmesinin ve uluslararası talepteki artışın sektöre ivme kazandırdığını söyledi. 2025 yılına yönelik beklentilerinin olumlu olduğunu da belirten Can, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Özellikle enerji taşımacılığı ve ticaret yollarındaki çeşitlilik, sektörün büyümesini destekleyecektir. Ancak, jeopolitik riskler ve regülasyonların etkilerini yakından takip ediyoruz. 1994 yılından bu yana uluslararası deniz taşımacılığı alanında hizmet veren köklü bir firma olarak yenilikçi yaklaşımlarla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Filomuzda şu anda 6 gemi bulunmaktadır. Önümüzdeki yıllarda filomuzu büyütmeyi hedefliyoruz ve bu doğrultuda yeni yatırımlar yapmayı planlıyoruz. Bu kapsamda, hem filomuzu genişletmek hem de modernizasyon süreçlerini hızlandırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Şirketimiz ağırlıklı olarak kuru yük taşımaktadır. En çok hizmet verdiğimiz hatlar arasında Karadeniz - Akdeniz bölgeleri bulunmaktadır. Bölgesel ihtiyaçlara ve müşteri taleplerine göre operasyonlarımızı çeşitlendirmekteyiz.”
"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
-
-
-
Türk oyun şirketi Dream Games 5 milyar dolar değerlemeye ulaşmak için yatırımcılarla görüşüyor
forbes.com.tr
-
-
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
Eren Taşar
2025'te yatırımcıları neler bekliyor?