;
Arama

Deniz taşımacılığında yeni rotalar önem kazanabilir

Trump yönetiminin Çin’e yönelik gümrük vergisi planları, deniz taşımacılığında rota değişikliklerine ve navlun fiyatlarında dalgalanmalara yol açarken, sektör firmaları yeni pazarlara uyum sağlamak için yatırımlarını artırıyor.

29 Ocak 2025, 13:51

Transbosphor Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Can, Trump yönetiminin Çin ürünlerine yönelik gümrük vergilerini artırma planının, deniz taşımacılığı piyasasında hareketliliğe neden olabileceğini söyledi. Önümüzdeki dönemde Çin-ABD hattında taşımacılık hacminde azalma beklendiğini ifade eden Can, bu durumun diğer hatların önemini artırabileceğine dikkat çekti. Can, “Şu an itibarıyla bu politikaların etkisi tam olarak hissedilmemekle birlikte, bu yönde adımların atılması durumunda sektörde büyük bir dönüşüm bekleniyor” dedi.

ABD’nin Çin’e uygulaması beklenen vergilerin, Vietnam, Hindistan, Endonezya ve Meksika gibi ülkeleri ön plana çıkartabileceğini ifade eden Can, bu ülkelerde üretim ve ihracatın artmasının, deniz taşımacılığı açısından yeni rotaların ve ticaret hacminin büyümesine yol açacağını vurguladı. Can, deniz taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren firmaların buna hazırlıklı olmak için girişimlerde bulunduklarını belirterek, şirket olarak kendilerinin de bu değişime adapte olabilmek adına operasyonel esneklik ve yeni bölgelere yönelik yatırımlar planladıklarının altını çizdi.

Navlun fiyatlarında dalgalanmalar gözlemlendi

Donald Trump’ın yeniden başkanlığa seçilmesinin, deniz taşımacılığı sektöründe hem olumlu hem de karmaşık etkiler yarattığını dile getiren Can, “Özellikle ticaret politikaları ve ekonomik istikrarın yeniden şekillenmesiyle birlikte navlun fiyatlarında dalgalanmalar gözlemlendi. ABD’nin ticaret hacmindeki artış, sektöre olumlu bir yansıma yaparken, bazı rotalarda talebin yoğunlaşması fiyatları yukarı çekti” diye konuştu.

2024 yılının, deniz taşımacılığı açısından toparlanma ve fırsatlarla dolu bir yıl olduğunu kaydeden Can, pandemi sonrası ticaretin normalleşmesinin ve uluslararası talepteki artışın sektöre ivme kazandırdığını söyledi. 2025 yılına yönelik beklentilerinin olumlu olduğunu da belirten Can, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Özellikle enerji taşımacılığı ve ticaret yollarındaki çeşitlilik, sektörün büyümesini destekleyecektir. Ancak, jeopolitik riskler ve regülasyonların etkilerini yakından takip ediyoruz. 1994 yılından bu yana uluslararası deniz taşımacılığı alanında hizmet veren köklü bir firma olarak yenilikçi yaklaşımlarla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Filomuzda şu anda 6 gemi bulunmaktadır. Önümüzdeki yıllarda filomuzu büyütmeyi hedefliyoruz ve bu doğrultuda yeni yatırımlar yapmayı planlıyoruz. Bu kapsamda, hem filomuzu genişletmek hem de modernizasyon süreçlerini hızlandırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Şirketimiz ağırlıklı olarak kuru yük taşımaktadır. En çok hizmet verdiğimiz hatlar arasında Karadeniz - Akdeniz bölgeleri bulunmaktadır. Bölgesel ihtiyaçlara ve müşteri taleplerine göre operasyonlarımızı çeşitlendirmekteyiz.”


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • İstanbul'da uygulama bazlı 150 taksi için 18 Şubat'ta ihale yapılacak

    forbes.com.tr
    İstanbul'da uygulama bazlı 150 taksi için 18 Şubat'ta ihale yapılacak

  • Coca-Cola ürünleri Avrupa’dan sonra İngiltere’de de toplatılıyor

    forbes.com.tr
    Coca-Cola ürünleri Avrupa’dan sonra İngiltere’de de toplatılıyor

  • Sen Grup ve Lumia Foundation’dan Türkiye’ye doğrudan yatırım için iş birliği

    forbes.com.tr
    Sen Grup ve Lumia Foundation’dan Türkiye’ye doğrudan yatırım için iş birliği

  • Türk oyun şirketi Dream Games 5 milyar dolar değerlemeye ulaşmak için yatırımcılarla görüşüyor

    forbes.com.tr
    Türk oyun şirketi Dream Games 5 milyar dolar değerlemeye ulaşmak için yatırımcılarla görüşüyor

  • Hepsiburada'nın çoğunluk hissesinin Kaspi.kz'ye devri gerçekleştirildi

    forbes.com.tr
    Hepsiburada'nın çoğunluk hissesinin Kaspi.kz'ye devri gerçekleştirildi

  • Norveç Varlık Fonu’nun Türkiye yatırımları: 2024'te fona 11 yeni şirket katıldı

    forbes.com.tr
    Norveç Varlık Fonu’nun Türkiye yatırımları: 2024'te fona 11 yeni şirket katıldı

Yazarlar

Çok Okunanlar