;
Arama

2025’in tüketici portreleri: Tedirgin Tarık ve Pür Dikkat Melahat

Tüketim dünyasının gidişatına dair netleşen bir gerçek var: tüketici profilleri artık bildiğimiz eski tanımlara sığmayacak.

03 Ocak 2025, 08:00

Bolca yeni segment belirecek elbet ama segment bazlı pazarlamaya markaların gücü yetmeyeceği için, tüketicileri ayrıştıran özellikler üzerinden anlamak yerine, birleştiren özellikleri üzerinden tanımlamak daha doğru olacak. Bugün tam olarak bunu yapacağım; ortak noktalar üzerinden ulaştığım iki tane 2025 simgesel tüketici portresini anlatacağım: Tedirgin Tarık ve Pür Dikkat Melahat. İkisi de bilinçli, seçici ve talepkâr.

Tedirgin Tarık için alışveriş, hayatın sıradan bir gerekliliği olmaktan çıkıp adeta bir strateji oyununa dönüşecek. Her ürünü samimiyet turnusolünden geçirecek. Her etiketi bir büyüteçle inceler gibi okuyacak. Fişte 50 kuruşluk bir hata mı gördü, hemen müşteri hizmetlerini arayıp hakkını ararken bir saatini feda etmekten çekinmeyecek. O, sadece fiyatçı değil; aynı zamanda bir adalet savaşçısı. Çünkü onun derdi, hayata tutunabileceği bir güven duygusu bulmak.


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar