;
Arama

Toyota roket yatırımıyla SpaceX’yi hedef alıyor

Toyota, Interstellar Technologies'e 44 milyon dolar taahhütte bulundu. Japonya, ABD ve Çin ile rekabet edebilmek için yılda 30 fırlatma için bastırıyor.

12 Ocak 2025, 11:44 Güncelleme: 12 Ocak 2025, 11:47

Toyota Motor hafif roketleri seri olarak üretmeyi ve bir gün büyüyen ticari uzay endüstrisinde büyük oyuncularla rekabet etmeyi amaçlayan bir Japon girişimine yatırım yapıyor. Interstellar Technologies bu hafta yaptığı açıklamada Toyota'nın iştiraki ve araştırma birimi Woven by Toyota aracılığıyla 7 milyar Yen (44 milyon dolara) katkıda bulunduğunu ve bunun sonucunda otomobil üreticisinin girişimin yönetim kurulunda bir koltuk kazanacağını duyurdu.

Bu, Japon hükümetinin ülkenin özel uzay sektörünü geliştirme çabasındaki son ilerleme işareti. Ancak yeni kurulan şirketlerin, Elon Musk'ın SpaceX'i gibi devlerin giderek daha fazla hakimiyet kurduğu rekabetçi bir alana ayak uydurması hala zor.

ABD her yıl 100'den fazla, Çin ise birkaç düzine roket fırlatırken, Japonya'nın başarılı uzay yolculukları hala tek haneli rakamlarda. Interstellar yaptığı açıklamada Japonya'nın 2023 yılında üç fırlatma gerçekleştirdiğini belirtti. Bu da Japonya'nın 2030'ların ilk yarısına kadar yılda 30 kez fırlatma yapma hedefine ulaşması için önünde büyük bir gelişme alanı bırakıyor.

Interstellar, Japonya'nın bu vaadini yerine getirmek için “yerel uzay endüstrisinde yapısal bir dönüşüme” ihtiyaç duyacağını söyledi. Firma, “roket üretimini yüksek kaliteli, uygun maliyetli ve ölçeklenebilir bir sürece dönüştürmek için Toyota'nın üretim yöntemleri de dahil olmak üzere otomotiv endüstrisi uzmanlığından yararlanmayı” hedefliyor.

“Mobilitenin geleceği otomobillerle sınırlı kalmamalı”


Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda, CES'te yaptığı konuşmada, şirketinin roketlere olan ilgisinin ulaşım alanında yenilik yapma çabasının bir parçası olduğunu söyleyerek yatırımın ipuçlarını verdi. Toyota'nın, Musk'ın Tesla ile kardeş şirketi olan ve daha çok SpaceX olarak bilinen Space Exploration Technologies ile rekabet etmeyi umduğunu da belirtti. Toyoda, “Mobilitenin geleceği sadece otomobillerle sınırlı kalmamalı. Ya da sadece bir otomobil şirketiyle sınırlı kalmamalı” dedi.

Toyota, NASA'nın aya astronot göndermeyi amaçlayan Artemis programının bir parçası olarak kullanılacak bir ay aracı için 2019 yılında Japonya Havacılık ve Uzay Araştırma Ajansı (JAXA) ile birlikte çalışmaya başladı. ABD Dışişleri Bakanlığı nisan ayında iki hükümetin araç için bir anlaşma imzalamasının ardından yaptığı açıklamada, astronotların Toyota'nın aracına uzay giysileri olmadan binebileceklerini ve Ay yüzeyini daha uzun süreler boyunca keşfedebileceklerini söyledi. Toyota için Interstellar ile yapılan anlaşma, yörüngeye uydu taşıyabilen uzay araçlarına yönelik artan talepten yararlanmak isteyen birçok şirket için küçük bir adım. Japon hükümeti kasım ayında, gelecek on yıl içinde çeşitli girişimlere, üreticilere ve araştırma kurumlarına 1 trilyon Yen dağıtacak olan stratejik fonunun alıcılarını açıklamaya başladı.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Fitch: ABD daha agresif ticaret politikası uygulayabilir

    Fitch: ABD daha agresif ticaret politikası uygulayabilir

  • Amazon ve Iberdrola güçlerini birleştirerek yenilenebilir enerji yatırımlarını artırıyor

    Amazon ve Iberdrola güçlerini birleştirerek yenilenebilir enerji yatırımlarını artırıyor

  • Trump Kanada ve Meksika'dan ne istiyor?

     Trump Kanada ve Meksika'dan ne istiyor?

  • ABD First Lady’si Melania Trump kendi parasını kazanmaya başladı

    ABD First Lady’si Melania Trump kendi parasını kazanmaya başladı

  • İstanbul'da yaşamanın maliyeti 83 bin liraya yaklaştı

    İstanbul'da yaşamanın maliyeti 83 bin liraya yaklaştı

  • Reel efektif döviz kuru endeksi 5 yılın zirvesinde

    Reel efektif döviz kuru endeksi 5 yılın zirvesinde

Yazarlar

Çok Okunanlar