Oscar’ın reytingleri yüzde 7 düştü
Conan O'Brien'ın sunuculuğunu yaptığı 97. Akademi Ödülleri, üst üste üç yıllık yükselişin ardından, Nielsen'in ABC'deki doğrusal izleyici ve Hulu'daki canlı yayın ölçümlerinin birleşimine göre 18,07 milyon izleyiciye geriledi. Geçen yılki yayına (19,5 milyon) kıyasla yüzde 7'lik düşüş haberi, Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi'nin ABC ile mevcut sözleşmenin 2028'de sona ermesi nedeniyle yıllık etkinliği diğer ağlara ve platformlara taşımayı planladığının bildirilmesinin hemen ardından geldi.
ABD’de şu anda Oscarlar sezon başından bugüne, en çok izlenen primetime eğlence yayını olsa da (spor ve haberler hariç) sadece beş yıl önce, 2020'de Akademi Ödülleri 23.6 milyon izleyiciye ulaşmıştı. 2000'li yılların başında 40 milyon izleyici aralığında seyreden Oscar Ödülleri, 1998'de (Titanic En İyi Film seçildiğinde) 57,25 milyon izleyiciye sahipti. Elbette artık çok platformlu olan sektörde izleyiciler yıllardır azalıyor. Ancak bir zamanlar sadece sinemalarda gösterilen filmlerin dijital platformlara geçmesi, film gişelerine zarar vererek ödül galalarına olan ilgiyi de azalttı.
ABC ise 18-49 yetişkinlerde geçen yıla göre yüzde 3 artışla 3,92 reyting ve 18-34 yetişkinlerde 2020'den bu yana en yüksek reytingi (3,17 reyting) elde etti. Elbette bu demografik veriler, Oscar'ın gerçek anlamda “Eğlencenin Super Bowl'u” olduğu zamanlarla karşılaştırıldığında sönük kalıyor. Sosyal medya açısından ise 97. Oscar Ödülleri toplam 104,2 milyon etkileşim elde ederek sezonun en sosyal 1. TV programı oldu.
"Forbes Life" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-