;
Arama

Nissan nasıl Honda’nın gerisine düştü?

Nissan ve Honda yaklaşık 10 yıl önce birbirine denk iki şirketti. Şimdi ise iddialara göre birleşme görüşmelerinde Honda, Nissan’ın yan kuruluş yapmayı teklif edince anlaşma bozuldu.

10 Şubat 2025, 13:35 Güncelleme: 10 Şubat 2025, 13:39

Nissan rakibi Honda Motor ile birleşme görüşmelerinin sonuçsuz kalmasının ardından aralarında teknoloji firmalarının da bulunduğu yeni ortaklarla çalışacağını söyledi. İkili, 2024 satış verilerine göre Toyota Motor, Alman Volkswagen ve Güney Kore ikilisi Hyundai Motor ve Kia'nın hemen ardından yıllık yaklaşık 7 milyon araç üretimiyle dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisini yaratma yolunda ilerliyordu.

İngiliz haber ajansı Reuters’a konuşan bir kaynak, Honda'nın zor durumdaki akranını bir yan kuruluş haline getirmeyi teklif etmesinin ardından Nissan'ın geri adım attığını söyledi. Nissan, en büyük pazarlarından ikisi olan ABD ve Çin'de satışlarda büyük bir düşüş yaşadı ve geçen yıl buna işten çıkarmalar ve kapasite azaltmayı içeren bir geri dönüş planıyla karşılık verdi. Düşen kâr, likiditeyi daralttı ve ucuz elektrikli araçlarla küresel otomobil pazarını altüst eden BYD ve diğer Çinli rakiplerin rekabetini savuşturmak için gerekli olan elektrifikasyon çabalarını kısıtladı.

Honda’nın değeri 5 kat daha büyük


Nissan, Mart 2024'te sona eren mali yıldan bu yana ağır sermaye harcamaları ve azalan kâr nedeniyle nakit üretmek yerine nakit yakıyor. LSEG verilerine göre gelecek iki yıl içinde vadesi dolacak yaklaşık 1 trilyon yen (6,58 milyar $) tahvili bulunuyor. Nissan, 2018'de eski yönetim kurulu başkanı Carlos Ghosn'un görevden alınması ve tutuklanmasıyla başlayan kriz yıllarından hiçbir zaman tam olarak kurtulamadığı için elektrikli araç değişiminden diğerlerinden daha fazla etkilendi. Piyasa değeri şu anda yaklaşık 7,6 trilyon yen olan Honda'nın piyasa değerinden beş kat daha küçük. On yıl önce her ikisinin de değeri 4,6 trilyon yen civarındaydı. Nissan'ın hisse fiyatı son 12 ayda yaklaşık yüzde 30 düştü. 


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Avrupa otomotiv sanayisi nasıl kurtulabilir?

    Avrupa otomotiv sanayisi nasıl kurtulabilir?

  • Ferrari’nin lüks otomobil pazarındaki hakimiyetinin sırrı

    Ferrari’nin lüks otomobil pazarındaki hakimiyetinin sırrı

  • Tesla'nın Nissan'a yatırım yapması isteniyor

    Tesla'nın Nissan'a yatırım yapması isteniyor

  • Trafiğe kaydı yapılan araç sayısı azaldı

    Trafiğe kaydı yapılan araç sayısı azaldı

  • Honda: Nissan CEO'su Uchida görevden ayrılırsa görüşmelere devam ederiz

    Honda: Nissan CEO'su Uchida görevden ayrılırsa görüşmelere devam ederiz

  • Porsche Çin'de neden artık premium segmentinde değil?

     Porsche Çin'de neden artık premium segmentinde değil?

Yazarlar

Çok Okunanlar