;
Arama

Porsche Çin'de neden artık premium segmentinde değil?

Çinli sürücüler yeni teknolojiyle donatılmış uygun fiyatlı elektrikli araçlar satın almayı tercih ediyor. Bu durum üst düzey araçları yeniden tanımlıyor ve Alman otomobil üreticilerine zarar veriyor.

18 Şubat 2025, 08:57 Güncelleme: 18 Şubat 2025, 11:10

Hassas mühendislikle Çin'in yüksek performanslı otomobil pazarına onlarca yıl hükmettikten sonra Alman otomobil üreticileri, üst düzey otomobil tanımını elektrikli, akıllı ve uygun fiyatlı bir otomobile kaydıran Çinli rakiplerine yeniliyor. Porsche'nin Taycan'ını taklit eden çılgınca popüler Xiaomi SU7 gibi birçok yeni Çin aracı Alman rakiplerine benziyor. SU7, güç ve frenleme konusunda Taycan'a rakip olmakla birlikte, örneğin park etme konusunda yardımcı olabilen ve sürücüleri en sevdikleri şarkıyla selamlayabilen entegre yapay zeka da içeriyor. En iyi yanı ise Taycan'ın yaklaşık yarı fiyatına satılıyor olması.

En çok etkilenen Porsche oldu


Sonuç olarak, onlarca yıldır Çin'in premium otomobil pazarına hakim olan Alman otomobil üreticileri artık satışlarının azaldığını görürken, Çin'in önde gelen akıllı telefon üreticilerinden Xiaomi geçen yıl 100 binden fazla SU7 modeli sattı. Bu durumdan en çok etkilenenlerden biri de geçen ay Çin'deki teslimatlarının 2024 yılında yüzde 28 düştüğünü bildiren Porsche oldu. Porsche'nin satışları dünyadaki diğer tüm bölgelerde artmış olsa da Çin'deki düşüş, yıl içindeki küresel teslimatlarını yüzde 3 oranında azaltacak kadar önemliydi.

“Çinli üreticileri hafife aldılar”


Alman otomobil üreticileri yıllarca başka yerlerdeki zayıf talebi telafi etmek için Çin pazarına bel bağladılar ve bu da kendi ülkelerindeki daha derin yapısal sorunları görmezden gelmelerine yol açtı. Bunların başında, Çin'de sürüşü tanımlayan teknolojiyi benimseme konusundaki isteksizlik geliyordu. Sofistike yazılım ve giderek artan bir şekilde yapay zeka ile donatılmış elektrikli araçlar gözardı ettiler. Almanya'nın Bergisch Gladbach kentindeki Otomotiv Yönetimi Merkezi'nin direktörü Stefan Bratzel, "Alman ve aynı zamanda Amerikalı ve Japon-Koreli yerleşik Batılı üreticiler, özellikle elektro-mobilite ve yazılım tanımlı araçlar gibi önemli alanlarda Çinli üreticilerin gelişim dinamiklerini büyük ölçüde hafife aldılar" dedi.

Piyasa uzmanları, otomatik sürüş ve uzaktan kumanda gibi yazılım ve özelliklerdeki ilerlemelerin Çin elektrikli otomobillerinde standart hale geldiğini ve marka isimlerinden para kazanmaya alışkın Avrupalı otomobil üreticilerini oyunlarını hızlandırmaya zorladığını söyledi. Natixis Corporate & Investment Banking'de ekonomist olan Gary Ng, "Bence Çinli tüketiciler şu anda Çinli şirketlerin kendileri için premium sayılabilecek otomobiller üretebileceğini kabul etmeye hazır" dedi.

Satışlar düştü, işten çıkarmalar başladı


Bu ay Porsche, Çin de dahil olmak üzere Porsche'nin kötü performansı nedeniyle baskı altında olan finans şefi ve üst düzey bir satış yöneticisiyle yollarını ayıracağını duyurdu. ABD Başkanı Trump'ın danışmanlarına, Avrupa Birliği de dahil olmak üzere Amerika'nın ticaret ortakları için yeni gümrük vergisi belirleme talimatı vermesi de bu baskıyı arttırdı. Bu durum BMW, Mercedes-Benz ve diğer Volkswagen markalarının aksine ABD pazarına sadece Almanya'dan ihracat yapan Porsche'ye zarar verebilir.

Geçen hafta Porsche, küresel talepteki düşüş nedeniyle önümüzdeki yıllarda Almanya'da 1.900 kişiyi işten çıkaracağını açıkladı. Elektrikli Taycan'ın satışları geçen yıl neredeyse yarı yarıya azalarak 20 bin 836'ya düşerken, hibrit bir model olan yeni Panamera'nın satışları da kısmen Çinli alıcıların beklendiği kadar ilgi göstermemesi nedeniyle geçen yıl yüzde 13 azaldı.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Avrupa otomotiv sanayisi nasıl kurtulabilir?

    Avrupa otomotiv sanayisi nasıl kurtulabilir?

  • Ferrari’nin lüks otomobil pazarındaki hakimiyetinin sırrı

    Ferrari’nin lüks otomobil pazarındaki hakimiyetinin sırrı

  • Tesla'nın Nissan'a yatırım yapması isteniyor

    Tesla'nın Nissan'a yatırım yapması isteniyor

  • Trafiğe kaydı yapılan araç sayısı azaldı

    Trafiğe kaydı yapılan araç sayısı azaldı

  • Honda: Nissan CEO'su Uchida görevden ayrılırsa görüşmelere devam ederiz

    Honda: Nissan CEO'su Uchida görevden ayrılırsa görüşmelere devam ederiz

  • Otomotiv üretimi ocak ayında geriledi

    Otomotiv üretimi ocak ayında geriledi

Yazarlar

Çok Okunanlar