Kodiaq Lüksten Müşteri Çalacak
Skoda, 2016’da ilk D-SUV modeli Kodiaq’ı piyasaya sunduğu zaman kafalarda soru işaretleri vardı. Tüketiciler “Skoda logolu SUV neden satın alayım?” diye burun kıvırıyordu.
İtiraf etmek gerekirse ben de pek farklı düşünmüyordum. Ancak Kodiaq, Skoda Superb modeli gibi Kodiaq da kısa sürede tüm bu tabuları yıktı. Sekiz yılda 60 ülkede 842 bin adetlik satış ve 40’tan fazla ödül, Kodiaq’ı bu sınıfta iddialı modellerden biri haline getirdi. En önemlisi fiyat-fayda dengesi sayesinde Kodiaq, lüks markalardan ve farklı segmentlerden müşteri çalıyordu.
İkinci jenerasyon Kodiaq ile çıta daha da yükselmiş. Barselona’daki uluslararası test sürüşlerinde ilk kez tanıştığım yeni Kodiaq, ‘Yeni Kodiaq ile ilk nesilde bildiğiniz her şeyi unutun’ hissi uyandırmıştı. Skoda, Türkiye’de satışa sunulan ‘mütevazı lüks SUV’la, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo gibi rakiplerinden daha fazla müşteri kazanmak istiyor. Kodiaq satın alan 100 müşteriden 40’ı premiumdan geliyordu. Hedef yeni jenerasyonla bu oranıartırabilmek.
Kodiaq’ta da sürücü ve yolcular için Skoda’nın bir klasiği olan “Simply Clever” yani akıllı çözümler düşünülmüş. Kapı içinde yer alan şemsiye, buz kazıyıcı, orta konsolda gizlenebilen saklama bölmesi, kafalıklarda cep telefonu tutucu, kapı ceplerinde mini çöp kutusu, cam silecek suyu için huni basit gibi görünse de hayatı kolaylaştırıyor. En dikkat çeken akıllı özelliklerden biri multimedya ekran temizleyicisi. Cep telefonu gibi sürekli dokunulduğu için kirlenen bilgi-eğlence ekranı, akıllı tahta gibi siliniyor.
Yeni Kodiaq ilk etapta iki farklı motor seçeneği ile satışa çıktı: 150 beygirlik 1,5 litre TSI mild hibrit benzinli ve 193 beygirlik 2.0 TDI dizel. Performans sevenler için 2025’te Kodiaq RS ile birlikte 265 beygir güç üreten 2.0 TSI benzinli versiyon gelecek. Hiç kuşkusuz ÖTV oranları nedeniyle 1,5 litrelik versiyon daha fazla öne çıkacak. Test ettiğim 1.5 TSI mHEV’nin sürüş performansı oldukça tatminkar. Yedi ileri DSG otomatikşanzıman ile vites geçişleri pürüzsüz. Mild hibrit teknolojisi ile yakıt tüketimi bir litre azalmış ve 100 km’de ortalama altı litreyeinmiş. Aracın yüksekliği 13 mm azaltıldığı için ses yalıtımı iyileşmiş. Kodiaq’ın sürtünme katsayısı 0,282 cd’ye düşürülmüş. Heybetli cüssesine rağmen yüksek hızlarda bile içeriye ses gelmiyor.
D-SUV segmentinde birçok önemli oyuncu mücadele ediyor. Peugeot 5008, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Volvo XC60, Mercedes GLC, Audi Q5 ve piyasaya sunulacak yeni Hyundai Santa Fe ile Renault Rafale, yeni Kodiaq’ın rakipleri. 1.5 TSI mHEV’nin kampanyalı fiyatı 2,5 milyon liradan başlıyor. Orta sınıfta fiyatlar birbirine yakın, premiumda ise satış etiketleri 4 milyon lirayı geçiyor. İşte bu noktada daha fazla statü mü yoksa fiyat/performans mı kararını vermeniz gerekiyor.
"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
Angela Merkel anılarıyla gündemde
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
2024'ün ilk 10 ayında en çok satan elektrikli otomobiller
-
forbes.com.tr
Forbes 2024 en iyi içerik üreticileri