;
Arama

Kodiaq Lüksten Müşteri Çalacak

Skoda’nın mütevazı lüks modeli Kodiaq, yeni yüzüyle hedef çıtasını yükseltti. Marka, Kodiaq’ın fiyat/fayda dengesi ile premium segmentten müşteri kazanmayı hedefliyor.

22 Eylül 2024, 00:00

Skoda, 2016’da ilk D-SUV modeli Kodiaq’ı piyasaya sunduğu zaman kafalarda soru işaretleri vardı.  Tüketiciler “Skoda logolu SUV neden satın alayım?” diye burun kıvırıyordu. 

İtiraf etmek gerekirse ben de pek farklı düşünmüyordum. Ancak Kodiaq, Skoda Superb modeli gibi Kodiaq da kısa sürede tüm bu tabuları yıktı. Sekiz yılda 60 ülkede 842 bin adetlik satış ve 40’tan fazla ödül, Kodiaq’ı bu sınıfta iddialı modellerden biri haline getirdi. En önemlisi fiyat-fayda dengesi sayesinde Kodiaq, lüks markalardan ve farklı segmentlerden müşteri çalıyordu. 

İkinci jenerasyon Kodiaq ile çıta daha da yükselmiş. Barselona’daki uluslararası test sürüşlerinde ilk kez tanıştığım yeni Kodiaq, ‘Yeni Kodiaq ile ilk nesilde bildiğiniz her şeyi unutun’ hissi uyandırmıştı. Skoda, Türkiye’de satışa sunulan ‘mütevazı lüks SUV’la, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo gibi rakiplerinden daha fazla müşteri kazanmak istiyor. Kodiaq satın alan 100 müşteriden 40’ı premiumdan geliyordu. Hedef yeni jenerasyonla bu oranıartırabilmek. 

Kodiaq’ta da sürücü ve yolcular için Skoda’nın bir klasiği olan “Simply Clever” yani akıllı çözümler düşünülmüş. Kapı içinde yer alan şemsiye, buz kazıyıcı, orta konsolda gizlenebilen saklama bölmesi, kafalıklarda cep telefonu tutucu, kapı ceplerinde mini çöp kutusu, cam silecek suyu için huni basit gibi görünse de hayatı kolaylaştırıyor. En dikkat çeken akıllı özelliklerden biri multimedya ekran temizleyicisi. Cep telefonu gibi sürekli dokunulduğu için kirlenen bilgi-eğlence ekranı, akıllı tahta gibi siliniyor. 

Yeni Kodiaq ilk etapta iki farklı motor seçeneği ile satışa çıktı: 150 beygirlik 1,5 litre TSI mild hibrit benzinli ve 193 beygirlik 2.0 TDI dizel. Performans sevenler için 2025’te Kodiaq RS ile birlikte 265 beygir güç üreten 2.0 TSI benzinli versiyon gelecek. Hiç kuşkusuz ÖTV oranları nedeniyle 1,5 litrelik versiyon daha fazla öne çıkacak. Test ettiğim 1.5 TSI mHEV’nin sürüş performansı oldukça tatminkar. Yedi ileri DSG otomatikşanzıman ile vites geçişleri pürüzsüz. Mild hibrit teknolojisi ile yakıt tüketimi bir litre azalmış ve 100 km’de ortalama altı litreyeinmiş. Aracın yüksekliği 13 mm azaltıldığı için ses yalıtımı iyileşmiş. Kodiaq’ın sürtünme katsayısı 0,282 cd’ye düşürülmüş. Heybetli cüssesine rağmen yüksek hızlarda bile içeriye ses gelmiyor. 

D-SUV segmentinde birçok önemli oyuncu mücadele ediyor. Peugeot 5008, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Volvo XC60, Mercedes GLC, Audi Q5 ve piyasaya sunulacak yeni Hyundai Santa Fe ile Renault Rafale, yeni Kodiaq’ın rakipleri. 1.5 TSI mHEV’nin kampanyalı fiyatı 2,5 milyon liradan başlıyor. Orta sınıfta fiyatlar birbirine yakın, premiumda ise satış etiketleri 4 milyon lirayı geçiyor. İşte bu noktada daha fazla statü mü yoksa fiyat/performans mı kararını vermeniz gerekiyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Aston Martin 125 milyon sterlinlik fon arıyor: F1 takımından satış

    Aston Martin 125 milyon sterlinlik fon arıyor: F1 takımından satış

  • Tesla’da işler daha da kötüleşmek üzere

    Tesla’da işler daha da kötüleşmek üzere

  • ABD tarifeleri Porsche’yi köşeye sıkıştırdı

    ABD tarifeleri Porsche’yi köşeye sıkıştırdı

  • Trump’ın otomobil vergilerinden Musk kazançlı çıkacak

     Trump’ın otomobil vergilerinden Musk kazançlı çıkacak

  • Ferrari ek tarifeler nedeniyle ABD'de zam yapıyor

    Ferrari ek tarifeler nedeniyle ABD'de zam yapıyor

  • Trump imzayı attı, açıklamalar ve tepkiler üst üste geldi

     Trump imzayı attı, açıklamalar ve tepkiler üst üste geldi

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi


  • Türk Milyarderler