Hollywood’un kırmızı halılarının arkasındaki isim

58 yaşındaki Steve Olive ülün biri değil. Ancak ünlüler 30 yıldır onun yaptığı kırmızı halıların üzerinde geziniyor. Şirketi Event Carpet Pros Oscar, Altın Küre, Grammy ve Emmy ödüllerinin yanı sıra Disney, Marvel ve Warner Bros. film galaları ve Super Bowl için halı tedarik ediyor.
Halıların klasik kırmızının ötesine geçip daha gösterişli ve karmaşık hale geldiği bir dönemde, el işleri daha da öne çıktı. Kendisi, 2023 Barbie prömiyeri için parıldayan, güneş ışığıyla aydınlatılmış bir halı ve 2016'da Hayalet Avcıları dünya prömiyeri için yapımı bir ay süren yeşil ve siyah ektoplazma damlayan bir halı gibi özel tasarımlar hazırladı. Şirketi 1992 yılında kayınbiraderi Walter Clyne ile birlikte kuran Olive bir röportajında, “Yapamayacağımız hiçbir şeyle karşılaşmadım” dedi.
Akademi kırmızısına geri döndü
Ancak bu hafta Oscarlar geleneksel olanı tercih etti ve geçen yıllarda kullanılan şampanya rengi halı yerine özel Akademi kırmızısı renginde bir halıya geri döndü. 50 bin metrekarelik halı, bu hafta sonu yapılacak törene hazırlık olarak salı günü Los Angeles'taki Dolby Tiyatrosu'nun dışına yerleştirildi.
Son 16 yıldır ödül töreninin kırmızı halı siparişlerini kendisinden alan Oscar yapımcısı Joe Lewis, Olive'i kaotik ve yüksek riskli bir sektörde farklı kılan şeyin güvenilirliği olduğunu söyledi. Olive işin maliyetini açıklamayı reddetti.İşe nasıl başladığını anlatan Olive aceleyle hareket ettiklerini, zemini gizlemek için küçük etkinliklerde çadırların altına AstroTurf ruloları koyduklarını ve kurulumlara yardımcı olmaları için arkadaşlarını işe aldıklarını söyledi. Olive, “Kulaktan kulağa yayılan bir şeydi, 'Hey, halınız için kimi kullandınız?’ diye insanlar birbirlerine soruyorlardı. Ve bir anda yayıldı” diye konuştu.
Oscar’ı hedeflediler
Hizmetleriyle ilgilenebilecek etkinliklere kendilerini tanıttılar. Kısa süre sonra Clyne gözünü en büyük etkinliklerden birine dikti: Akademi Ödülleri. Clyne, “Akademiye ve bizi yönlendiren diğer satıcılara ve iş dünyasındaki bağlantılarımıza ulaşarak dahil olduk” dedi. Modern ödül töreni kırmızı halısı her zaman varmış gibi sanılsa da aslında başta yoktu. 1961'den önce yıldızlar, fotoğraf çektirmek için belirlenmiş bir yer olmadan doğrudan mekâna girerlerdi. Günümüzün kırmızı halısı ilk çıkışını yaptıktan sonra, sadece moda için değil, aynı zamanda kişisel markalaşma, nişan, düğün gibi insanların kişisel etkinliklerinde de görülmesi gereken popüler kültür sembolü haline geldi. Clyne, Event Carpet Pros'un mücadeleci ekibi ve “Her şey mümkündür” zihniyetiyle bu dünya sahnesinin zeminini daha hızlı ve verimli bir şekilde sağlayabileceğini savundu ve 1997'de Oscarlar için çalışmaya başladılar.
20 yılda istekler değişti
Hollywood'da gerekeni yapmak her zaman zor bir iş oldu ancak son 20 yılda stüdyolar sosyal medyada öne çıkmak için logo, baskı, parıltı ve daha fazlasının yanı sıra farklı halı renkleri istemesi nedeniyle sektörde daha da zorlu hale geldi. Bu yılın moda renklerinin şu ana kadar floresan yeşili ve şampanya olduğunu söyleyen Olive, “Tam bir fanteziye dönüştü” dedi. Kırmızı halının hâlâ en popüler renk olduğunu, onu beyaz ve siyahın izlediğini belirtti. Ancak şirketinin henüz başaramadığı özel bir tasarım olmadığını da ekledi.
"Forbes Life" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-