Ferrari 12Cilindri Spider: V12 motorun mirası, modern teknolojinin zirvesiyle buluşuyor
Ferrari ve V12 motor, 1947 yılında üretilen 125 S’ten bu yana ayrılmaz bir ikili. Şimdi ise yeni 12Cilindri, bu efsaneyi günümüz teknolojisiyle buluşturarak LaFerrari kadar ikonik isme sahip bir model olarak sahneye çıkıyor.
Kaputun altında 6,5 litrelik, 819 beygir gücünde bir V12 motor yatıyor. 9.500 devire kadar çıkabilen bu motor, doğal emişli yapısıyla Ferrari’nin safkan ruhunu yaşatıyor. Üstelik 2025 yılı içinde tavanı açılabilir bir Spider versiyonu da seriye eklenecek. Böylece Ferrari’nin ünlü motor sesi artık gökyüzü altında daha da özgür yankılanacak.
Üstü açık sürüş deneyimi
12Cilindri Spider’ın direksiyonuna geçtiğinizde tek bir düğmeye basarak 14 saniyede tavanı açabiliyorsunuz. Egzoz sesi, vites kulakçığını çekip birinci vitese geçmeden önce hafif bir homurtuyla kendini hissettiriyor. Uzun kaputu, hassas direksiyonu ve güçlü frenleriyle 12Cilindri, 6.000 devirden sonra karakter değiştiriyor ve gerçek gücünü ortaya koyuyor.
Doğal emişli V12 ile zamansız performans
Motor, her devride daha fazlasını isteyen bir heyecanla çalışıyor. Ferrari’nin büyük tur (grand tourer) ruhunu taşıyan 12Cilindri, 1960’ların 275 GTB/4 ve 1970’lerin 365 GTB/4 modellerine doğrudan gönderme yapıyor. Yan panellerde, iç döşemede ve arka bölümde yer alan fütüristik detaylar, klasik çizgilerle modern tasarımı bir araya getiriyor. Spider versiyonundaki açılır sert tavan ise bu tasarımın kusursuz bir parçası olarak öne çıkıyor.
Aerodinamik yapısı sayesinde hava, kabinin dışına yönlendirilerek sürüş sırasında rüzgar ve gürültü minimuma indiriliyor. Yüksek hızlarda bile sürücü ve yolcu konforu korunuyor. Süspansiyon sistemi de sürüş rahatlığını ön planda tutacak şekilde ayarlanmış. MagneRide amortisörler, şasinin sağlamlığını korurken sarsıntıları en aza indirerek ideal bir denge sağlıyor.

Süper otomobil performansı, grand tourer konforu
Biraz daha hızlandığınızda 12Cilindri süper otomobil performansına ulaşıyor. Elektronik olarak ayarlanabilen süspansiyon ve hassas direksiyon, virajlarda ekstra güven veriyor. Fren sistemi ise o kadar etkili ki neredeyse fark edilmiyor. Sekiz ileri şanzıman özellikle ikinci ve dördüncü vitesler arasında mükemmel bir uyum sergiliyor. Ancak ikinci vitesin üst sınırına ulaşmak ancak pist koşullarında mümkün olacak kadar yüksek hızlara çıkmanızı gerektiriyor.
V12 motorun 819 beygir güç üretmesini sağlayan yüksek devir sınırı Ferrari’nin ateşleme ve yakıt dağıtımını optimize eden mühendislik harikasıyla mümkün kılınıyor. Motorun karakterini güçlendirmek için rezonatörler, gaz kelebeği gövdesinin önüne yerleştirilmiş ve bu sayede emme sesi tüm devir aralığında belirgin hale getirilmiş.
Avrupa emisyon düzenlemelerine uyum sağlamak adına seramik katalitik konvertör ve partikül filtresi gibi yenilikler eklense de Ferrari, V12 motorunun ruhunu kaybetmeden bunu başarmış. Özellikle tavan kapalıyken 12Cilindri Spider dar sokaklarda rahatsız edici bir gürültü yaratmadan ilerleyebiliyor. Ancak tavan açıkken, motor sesi adeta bir senfoni gibi kabini dolduruyor.
Ferrari’nin tasarım mirası parlıyor
Ferrari, 12Cilindri Spider’da konfor ve pratikliği öne çıkaran bazı yenilikler yapmış. Gösterge panelinde merkezi bir dokunmatik ekran, direksiyon simidi kontrolleri ve yolcu için ayrı bir ekran bulunuyor. İlginç bir şekilde Roma Spider ve 12Cilindri’de yer alan eğlence ekranı Ferrari’nin SUV modelinde yer almıyor.
Klasik estetiği modern dokunuşlarla harmanlayan Ferrari 12Cilindri Spider, Maranello’nun tasarım mirasını en iyi şekilde yansıtıyor. Ferrari’nin geçmişten gelen zarafetini geleceğin teknolojisiyle birleştiren bu model, markanın ikonik V12 motorlu otomobillerini yeni bir seviyeye taşıyor.
"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-