Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, Sanipak ismiyle küreselleşme yolunda ilerliyor
1969 yılında İpek Kağıt adıyla temizlik kağıtları sektörüne giren şirket, bugün 60'tan fazla ülkeye ihracat yapıyor ve Türkiye’nin temizlik kağıtları ihracatında yüzde 40’lık pay ile lider konumda. Fas pazarında liderliğini sürdüren Sanipak, Danimarka, İngiltere, Polonya, Yunanistan ve Romanya gibi Avrupa ülkelerine ihracat yaparak bu bölgelerdeki varlığını güçlendirmeyi hedefliyor.
Sanipak, Fas’taki Jeesr markası yatırımlarıyla ihracat gelirlerinin toplam ciro içindeki payını yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyor. Şirketin hedefleri arasında Avrupa pazarında daha güçlü bir yer edinmek de bulunuyor.
Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar
Sanipak çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm faaliyetlerini "Yarınlara Sözümüz" çatısı altında yürütüyor. Şirket, endüstriyel ormanlardan elde edilen selülozu kullanarak doğal kaynakların sorumlu kullanımını desteklerken temizlik kağıtları ürün grubundaki tüm ambalajlarını geri dönüştürülebilir malzemelerden üretiyor.
Geri dönüşüm konusundaki başarısıyla dikkat çeken Sanipak, atıklarının yüzde 96’sını geri kazanıyor. Su yönetimi konusunda da iddialı hedefler koyan şirket, 2028 yılına kadar su yoğunluğunu yüzde 47 azaltmayı amaçlıyor. Türkiye’deki tüm fabrikalarında elektriği yenilenebilir kaynaklardan sağlayan Sanipak, enerji verimliliği projeleriyle enerji tüketimini yüzde 5 oranında düşürdü.
Şirket, Türkiye’de kadınların güçlenmesi, kişisel hijyen farkındalığı ve çevre bilinci konularında projeler yürütüyor. Son olarak Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı iş birliğiyle turizm sektörü çalışanlarına yönelik "Sıfır Atık Mavi" eğitim projesini hayata geçirdi.
Yeni bir dönem: Sanipak
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, isim değişikliği kararına dair yaptığı açıklamada, “55 yıl önce temiz ve sağlıklı bir yaşam için çıktığımız bu yolda, güçlü ve yenilikçi marka portföyümüzle önemli adımlar attık. Daha küresel bir isim olan Sanipak ile uluslararasılaşma yolculuğumuzu destekliyoruz. Sürdürülebilirlik gündemine bütüncül bakış açımızı da yansıtan bu değişimle ‘tüketim’ kelimesini ismimizden çıkardık” dedi.
Sanipak CEO’su Bülent Kozlu ise, “Selpak, Solo, Uni Baby, Selin ve Okey gibi markalarımızla her 10 evden 8’ine dokunuyoruz. 6 Ocak 2025 itibarıyla Sanipak ismiyle yolumuza devam edeceğiz. Sürdürülebilir büyümeyi ve yenilikçi ürünlerle yaşam kalitesini artırmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CEO’su Bülent Kozlu Forbes Türkiye Aralık sayısında şirketle ilgili hedeflerini şu ifadelerle anlattı:
"Gelecekteki hedefimiz, temizlik kağıtları alanında bölgesel oyuncu olmak. Bunu da gelişen pazarlara ve çevre ülkelere yayılarak gerçekleştirmeyi planlıyoruz."
Kozlu'nun röportajının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
-
-
-
-
OpenAI'nın en büyük rakibi yapay zeka şirketi Anthropic, 60 milyar dolarlık değerlemeyle dev fon arayışında
forbes.com.tr
-
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
forbes.com.tr
Milyonlarca Stanley Kupası piyasadan geri çekiliyor