;
Arama

Dijital yayın platformlarının içerik yatırımları 2024'te 126 milyar dolara ulaşacak

Geçtiğimiz haftanın başlarında, medya ve içeriğe odaklanan İngiliz araştırma ve analiz şirketi Ampere Analytics, içerik yatırımına ilişkin son raporunu yayınladı. Disney, Comcast, Google (YouTube), Warner Bros., Discovery, Netflix ve Paramount'un içeriğe yaptığı küresel yatırımın 2024'te 126 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Şirketler arasında Disney, küresel içeriğe en fazla harcama yapan şirket oldu. 2024 yılında toplamın yüzde 14,4'ünü temsil eden 35,8 milyar dolarlık yatırım yapılması bekleniyor.  Geçen yıla göre en önemli değişiklik, 16 milyar dolarla beşinci sırada yer alan ve 15,1 milyar dolarlık Paramount Global'i geride bırakan Netflix oldu.

05 Kasım 2024, 11:50 ÖÖ GÜNCELLENDİ
Dijital yayın platformlarının içerik yatırımları 2024'te 126 milyar dolara ulaşacak
Netflix CEO'su Ted Sarandos

İngiliz araştırma ve analiz şirketi Ampere Analytics içeriğe en çok yatırım yapan yayın şirketleriyle ilgili raporunu yayınladı.

Ampere, 2022'den bu yana altı şirketin orijinal içeriğe yaptığı harcamanın 56 milyar dolara ulaştığını, bunun da toplam harcamaların yüzde 45'ini temsil ettiğini bildirdi. 

Ampere Analysis araştırma direktörü Peter Ingram şunları söyledi: Üretim programları, yazar ve oyuncu sendikalarının pandemi ve işçi grevlerinin neden olduğu aksaklıklardan kurtulduğu için içerik ortamının 2024'te düşük düzeyde bir büyüme görmesini bekleyebiliriz.

İleriye baktığımızda, şirketler üretimlerini yeniden yönlendirmeye çalıştıkça genel harcama artışı istikrar kazanacaktır. Bu, mevcut medya pazarındaki iletişim zorluklarına karşı koymak için sipariş hacimlerinin sınırlandırılmasını, stratejik yatırımlara ve kârlılığa öncelik verilmesini içerecektir.

Yayın platformlarının yatırımı

Ampere, izleyiciler doğrusal televizyondan uzaklaştıkça içerik şirketlerinin yayın platformlarına daha fazla yatırım yaptığını buldu. Bu yıl, toplam harcamanın neredeyse üçte birini (yüzde 32) temsil eden Disney+, Peacock ve Paramount+ içerikleri de dahil olmak üzere yayın akışına 40 milyar dolar yatırım yapılacak .

Altı şirket arasında Disney , küresel içeriğe en fazla harcama yapan şirket oldu. 2024 yılında toplamın yüzde 14,4'ünü temsil eden 35,8 milyar dolarlık yatırım yapılması bekleniyor. 

Bu yılın başlarında Comcast ile görüşmelerin tamamlanmasının ardından Hulu'nun tam mülkiyeti ele geçirildi. Bu satın alma, içerik için tahmini 9 milyar dolarlık bir harcama anlamına geliyordu. Ayrıca Disney, toplamın yüzde 14'üyle dünyanın en büyük televizyon ve film içeriği sağlayıcısı olmaya devam ediyor.

Yıl içinde Comcast, 24,5 milyar dolar (toplam harcamanın yüzde 9,9'u) ile içerik harcamalarında ikinci sırada yer aldı; Google 17,6 milyar dolarla (yüzde 7,1) üçüncü olurken, onu 16,8 milyar dolarla (yüzde 6,8) Warner Bros. Discovery izledi. Geçen yıla göre bir değişiklik, 16 milyar dolarla (yüzde 6,4) beşinci sırada yer alan ve 15,1 milyar dolarla (yüzde 6,1) Paramount Global'i geride bırakan Netflix oldu.

Ampere, Paramount'un orijinal içeriğe yaptığı yatırımın bu yıl yavaşladığını kaydetti. Ayrıca ABD dışı orijinal içerik Paramount+'ın yüzde 40'ını, Netflix'in ise yüzde 52'sini temsil edecek.

ABD dışındaki üretim maliyetleri daha düşük olma eğilimindedir. Yılın başında Ampere, Netflix ve Amazon'un üç aylık dönem boyunca yapımlarının yarısından fazlasını ABD dışından sipariş ettiğini bildirmişti.

Netflix şifresi

Ampere, pandemiden bu yana yıllık ortalama 14,5 milyar dolarlık rakamla Netflix'in yayın platformları arasında ana içerik yatırımcısı haline geldiğine dikkat çekti. Canlı spora yatırım yaptıkça doların artması bekleniyor. Bu yıldan başlayıp 2026'ya kadar devam edecek olan etkinlik, NFL Noel Günü çift başlığını canlı olarak yayınlayacak. Ayrıca gelecek yıl WWE Raw'un yeni platformu olacak.

Rapor, Google'ın içerik yatırımının YouTube'dan ve içerik oluşturucularla yaptığı gelir paylaşımı anlaşmaları yoluyla yapılan programlama yatırımından geldiğini gösterdi. İçerik alanındaki diğer yatırımcıların aksine, yayın platformu ana sağlayıcılarla yaptığı anlaşmalar sayesinde güçlü bir küresel varlık inşa ediyordu. Sonuç olarak YouTube içerik alanında üçüncü büyük yatırımcı haline geldi.

İçeriğe yapılan harcamalardaki artış, pandemi sırasında başlatılan birçok yayın hizmetinin kârlı hale gelmeye başladığı veya en azından kayıplarının azaldığı bir zamanda meydana geldi. Yatırımlardaki artış aynı zamanda birçok medya şirketinin bir dizi personelin işten çıkarılması da dahil olmak üzere kayıplarını azaltmaya çalıştığı senaryoyla da örtüşüyor. 


"Para - Yatırım" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Fed'in faiz indirimleri 2 trilyon dolarlık para fonu çıkışını teşvik edebilir

    Forbes.com.tr
    Fed'in faiz indirimleri 2 trilyon dolarlık para fonu çıkışını teşvik edebilir

  • Avrupa Merkez Bankası'ndan yapay zeka şirketleriyle ilgili balon uyarısı

    Forbes.com.tr
    Avrupa Merkez Bankası'ndan yapay zeka şirketleriyle ilgili balon uyarısı

  • Citi TL'de kâr edip pozisyonunu daralttı

    Forbes.com.tr
    Citi TL'de kâr edip pozisyonunu daralttı

  • Ortadoğu'daki çatışma savunma hisselerini tetikliyor: Son 15 yılda S&P 500’ü geçti

    Forbes.com.tr
    Ortadoğu'daki çatışma savunma hisselerini tetikliyor: Son 15 yılda S&P 500’ü geçti

  • Wall Street beklentisi: Daha az düzenleme, daha çok kâr

    Forbes.com.tr
    Wall Street beklentisi: Daha az düzenleme, daha çok kâr

  • Samsung 7 yıl sonra neden hisselerini geri alıyor?

    Forbes.com.tr
    Samsung 7 yıl sonra neden hisselerini geri alıyor?