;
Arama

Avrupa otomotivde yeniden direksiyona geçebilir mi?

Allianz’ın yayımladığı 2025 Otomotiv Sektörü Raporu’na göre Avrupa, elektrikli araç inovasyonu ve altyapı yatırımlarıyla rekabette yeniden söz sahibi olabilir.

18 Mart 2025, 14:32

Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Allianz, küresel otomotiv sektörüne yönelik 2025 değerlendirme raporunu yayımladı.

Raporda, 2023’te yüzde 10’un üzerinde büyüyen sektörün, 2024 yılında yalnızca yüzde 1,7 oranında büyüdüğüne dikkat çekildi. Allianz’a göre; Avrupa'nın sektörde yeniden liderlik üstlenmesi, ürün yelpazesini daraltıp teknoloji ve altyapı yatırımlarına öncelik vermesine bağlı.

Rapor, otomotiv sektörünün 2024 yılında düşük taleple ve zorlu finansman koşullarıyla karşı karşıya kaldığını ortaya koydu. Özellikle Çin ve ABD'nin sektör büyümesinde öncü rol oynayacağı 2025 yılında, Avrupa’nın büyüme hızının yüzde 1,5 seviyesinde kalması bekleniyor.

Elektrikli araç satışlarında gerileme yaşayan tek pazar olan Avrupa, hibrit otomobillerde ise yükseliş kaydetti. Ancak hibrit segmentindeki büyümeden asıl kazancı Asyalı üreticiler elde etti. Allianz, Avrupa'nın özellikle elektrikli araç pazarında inovasyonu hızlandırması ve batarya tedarik zincirinde Çin’e olan bağımlılığı azaltması gerektiğine dikkat çekti.

Avrupa otomotiv endüstrisinin üç temel sorunu olduğuna vurgu yapan Allianz, bunları inovasyon eksikliği, Çinli markaların rekabet üstünlüğü ve sıkı karbon politikalarının getirdiği zorluklar olarak sıraladı. Avrupa Birliği'nin katı CO₂ hedefleri doğrultusunda otomobil üreticilerine 10 milyar euroyu aşacak cezalar uygulanabileceği hatırlatıldı.

Allianz raporu, Avrupa’nın Çin’in ve Tesla’nın izlediği yol haritasından ilham alarak; dengeli tüketici teşvikleri, Ar-Ge destekleri ve altyapı yatırımlarına odaklanması gerektiğini belirtiyor. Özellikle ürün gamının beş-altı modelle sınırlandırılıp bu modellerin hibrit ve elektrikli versiyonlarının sunulması, teknolojiye ve müşteri deneyimine ayrılan yatırım payının en az yüzde 10 seviyesine çıkarılması tavsiye ediliyor.

Avrupa'nın ayrıca Hindistan, Vietnam, Endonezya ve Güney Amerika gibi yeni gelişen pazarlara yönelmesi ve batarya, otonom sürüş, yapay zekâ destekli yazılımlar ve geri dönüşüm projelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Aston Martin 125 milyon sterlinlik fon arıyor: F1 takımından satış

    Aston Martin 125 milyon sterlinlik fon arıyor: F1 takımından satış

  • Tesla’da işler daha da kötüleşmek üzere

    Tesla’da işler daha da kötüleşmek üzere

  • ABD tarifeleri Porsche’yi köşeye sıkıştırdı

    ABD tarifeleri Porsche’yi köşeye sıkıştırdı

  • Trump’ın otomobil vergilerinden Musk kazançlı çıkacak

     Trump’ın otomobil vergilerinden Musk kazançlı çıkacak

  • Ferrari ek tarifeler nedeniyle ABD'de zam yapıyor

    Ferrari ek tarifeler nedeniyle ABD'de zam yapıyor

  • Trump imzayı attı, açıklamalar ve tepkiler üst üste geldi

     Trump imzayı attı, açıklamalar ve tepkiler üst üste geldi

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi


  • Türk Milyarderler