Avrupa otomotivde yeniden direksiyona geçebilir mi?
Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Allianz, küresel otomotiv sektörüne yönelik 2025 değerlendirme raporunu yayımladı.
Raporda, 2023’te yüzde 10’un üzerinde büyüyen sektörün, 2024 yılında yalnızca yüzde 1,7 oranında büyüdüğüne dikkat çekildi. Allianz’a göre; Avrupa'nın sektörde yeniden liderlik üstlenmesi, ürün yelpazesini daraltıp teknoloji ve altyapı yatırımlarına öncelik vermesine bağlı.
Rapor, otomotiv sektörünün 2024 yılında düşük taleple ve zorlu finansman koşullarıyla karşı karşıya kaldığını ortaya koydu. Özellikle Çin ve ABD'nin sektör büyümesinde öncü rol oynayacağı 2025 yılında, Avrupa’nın büyüme hızının yüzde 1,5 seviyesinde kalması bekleniyor.
Elektrikli araç satışlarında gerileme yaşayan tek pazar olan Avrupa, hibrit otomobillerde ise yükseliş kaydetti. Ancak hibrit segmentindeki büyümeden asıl kazancı Asyalı üreticiler elde etti. Allianz, Avrupa'nın özellikle elektrikli araç pazarında inovasyonu hızlandırması ve batarya tedarik zincirinde Çin’e olan bağımlılığı azaltması gerektiğine dikkat çekti.
Avrupa otomotiv endüstrisinin üç temel sorunu olduğuna vurgu yapan Allianz, bunları inovasyon eksikliği, Çinli markaların rekabet üstünlüğü ve sıkı karbon politikalarının getirdiği zorluklar olarak sıraladı. Avrupa Birliği'nin katı CO₂ hedefleri doğrultusunda otomobil üreticilerine 10 milyar euroyu aşacak cezalar uygulanabileceği hatırlatıldı.
Allianz raporu, Avrupa’nın Çin’in ve Tesla’nın izlediği yol haritasından ilham alarak; dengeli tüketici teşvikleri, Ar-Ge destekleri ve altyapı yatırımlarına odaklanması gerektiğini belirtiyor. Özellikle ürün gamının beş-altı modelle sınırlandırılıp bu modellerin hibrit ve elektrikli versiyonlarının sunulması, teknolojiye ve müşteri deneyimine ayrılan yatırım payının en az yüzde 10 seviyesine çıkarılması tavsiye ediliyor.
Avrupa'nın ayrıca Hindistan, Vietnam, Endonezya ve Güney Amerika gibi yeni gelişen pazarlara yönelmesi ve batarya, otonom sürüş, yapay zekâ destekli yazılımlar ve geri dönüşüm projelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı.
"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-