750 km menzilli DS N°8
Tasarımında Aero Sport Lounge konseptinden izler bulunan N°8'in V formlu gündüz farları ve aydınlatmalı ızgarası özellikle gece sürüşlerinde hemen fark edilmesini sağlıyor. İç mekandaysa 10,25 inç gösterge tablosu, 16 inç bilgi-eğlence ekranı ve X formlu direksiyon kolları tasarımın başrolünde yer alıyor.
DS N°8, Stellantis'in STLA Medium platformu üzerinde yükseliyor. Uzunluğu 4.82 metre olan ve markanın ilk doğuştan elektrikli modeli olan DS N°8'in aerodinamik katsayısı 0,24. Aerodinami çalışmaları sayesinde WLTP'ye göre karma kullanımda 60 km, otoyolda ise 75 km'lik bir menzil artışı sağlanmış. Sadece arka spoylerin getirisi karma kullanımda 12 km, otoyolda 15 km olmuş. DS N°8'in NMC (Nikel-Manganez-Kobalt) bataryasının hücreleri, Stellantis'in kurucularından biri olduğu ACC tarafından üretiliyor. DS N°8'in elektrik motoru ise, grubun bir başka ortak girişimi olan NPE tarafından üretiliyor. DS N°8, 210 HP, 245 HP ve 350 HP gücünde 3 seçeneğe sahip olacak. 210 ve 245 HP’lik versiyonlar önden çekişli ve sınırlı sürelerde 210 HP versiyonunda +30 HP, diğerinde +35 HP güç artışı sağlanabiliyor. 350 HP güç üreten versiyon iki elektrik motoruna, dolayısıyla 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip. 350 BG güç üreten dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Bu versiyon sınırlı bir süre 375 HP güç üretebiliyor.
DS N°8'in 210 HP’lik versiyonunda net 74 kWh’lik, 245 HP ve 350 HP’lik versiyonunda 97,2 kWh net kapasiteli batarya bulunuyor. Çift motorlu versiyon 12,9 kWh/100 km enerji tüketimi ile WLTP karma kullanımda 750 km menzile sahip. DS'in açıklamasına göre otoyolda 120 km/s sabit hızda menzili ise 500 km'nin üzerinde. Bu versiyonun 0-100 km/s hızlanma süresi 5,4 saniye ve her üç versiyonun son hızı 190 km/s. Yüzde 20-55 arası sürekli 160 kW şarj ile yüzde 20-80 şarj süresi 27 dakika olan DS N°8'de 11 kW AC'nin yanı sıra opsiyonel olarak 22 kW AC şarj kapasitesi sunulacak. Kamera destekli aktif süspansiyon, arttırılmış gerçeklik sunan head up display gibi yüksek tekonoloji donanımlar da DS N°8'de yer alacak.
"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
2025 Forbes 30 altı 30'dan İlayda Şamilgil: NASA projesinden kendi girişimine
-
Nilgün Balcı Çavdar
Bir varmış bir yokmuş