;
Arama

Volkswagen ve Rivian’dan 5,8 milyar dolarlık ortak girişim

Volkswagen ve Rivian, yeni elektrikli araç serileri için elektrik mimarisi ve yazılım konusunda iş birliği yapacakları 5,8 milyar dolarlık ortak girişimlerini duyurdu.

14 Kasım 2024, 04:25 ÖS GÜNCELLENDİ
Volkswagen ve Rivian’dan 5,8 milyar dolarlık ortak girişim
Depophotos

Volkswagen ve Rivian, haziran ayında ilk kez paylaştıkları ortak girişimleri için ince eleyip sıkı dokudular ve sonunda resmi duyuruyu yaptılar: Ortak girişim bugün itibarıyla başlıyor.

Geçtiğimiz Haziran ayında Volkswagen, gelecekteki araç modelleri için yeni bir elektrik mimarisi ve araç yazılımı geliştirmeye odaklanan yeni bir ortak girişimin parçası olarak Rivian'a 5 milyar dolar yatırım yapacağını söylemişti. İlk yatırımın 2027'de yapılması planlanıyordu ve bu yatırım miktarı 5,8 milyar dolara çıktı.

"Rivian ve VW Group Technology, LLC" olarak adlandırılan yeni ortak girişim, Rivian yazılım şefi Wassym Bensaid ve VW Group baş teknoloji mühendisi Carsten Helbing tarafından yönetilecek. Ekipler başlangıçta Palo Alto, Kaliforniya'da bulunacak ve Kuzey Amerika ve Avrupa'da üç bölge daha geliştirilecek. Her iki şirketin geliştiricileri ve mühendisleri yeni girişimin saflarını dolduracak.

Rivian ayrıca Palo Alto ofisinde küçük bir muhabir grubuna prototip bir araç gösterdi. Bloomberg'e göre araç, ortak girişimin mühendislik ekibi tarafından 12 haftalık bir süre boyunca oluşturulan Rivian yazılımına sahip bir Volkswagen test aracıydı.

VW Grup CEO'su Oliver Blume, Salı günü gazetecilerle yaptığı görüşmede, anlaşmanın tamamlanmasıyla Rivian'ın ilk etapta 1 milyar dolarlık kredi alacağını, ardından 1,3 milyar dolarlık bir hisse senedi yatırımı yapılacağını ve gelecek birkaç yıl içinde de 3,5 milyar dolarlık bir kredi daha alacağını söyledi.

Ortak girişimden ortaya çıkan teknoloji, 2026 yılında üretime girmesi planlanan Rivian'ın daha uygun fiyatlı R2 aracından, Audi, Porsche, Scout ve VW gibi VW Grubu'nun çeşitli modellerine kadar her iki şirketin araçlarının temelini oluşturacak.

Blume, "Olumlu tarafı, çok küçük segmentten lüks arabalara ve spor arabalara kadar ölçeklenebilir olmamız. Elektronik mimari ölçeklenebilir olacak ve çok sayıda araba için kullanılabilir olacak” diye konuştu.

Perspektif

Yeni girişim ilk duyurulduğunda, geçtiğimiz yıl her çeyrekte 1 milyar dolardan fazla zarar eden ve 2021'deki halka arzından bu yana hala mali temelini bulmakta zorlanan Rivian için büyük bir kazanç olarak görülüyordu. Şirket yakın zamanda, önceki 2,7 milyar dolarlık zarar tahmininden daha yüksek olan yıl için 2,88 milyar dolara kadar düzeltilmiş kazanç kaybetmeyi beklediğini söyledi. Ve son iki yılda birkaç işten çıkarma turundan geçti.

Bu arada Volkswagen, EV'ler konusunda kendi mücadelelerini sürdürüyor. Şirketin plug-in modelleri iyi satıyor ancak Kuzey Amerika'daki pazar payı azalıyor. Finansal mücadeleleri bu yıl zirveye ulaştı ve Almanya'daki fabrikalarından en az üçünü kapatmaya ve kalan tesislerini küçültmeye zorladı. Yazılımı da hatalar ve müşteri şikayetleriyle boğuşuyor.

Yeni girişim her iki şirket için de umut vadediyor: Volkswagen, Rivian'ın otomobil üretiminde yazılım odaklı yaklaşımına erişim sağlıyor ve bu da daha fazla yazılım tanımlı araç geliştirme yarışında daha iyi rekabet etmesine yardımcı olmalı; ve Rivian, önümüzdeki daha belirsiz ekonomik iklimde hayatta kalmasına yardımcı olacak çok ihtiyaç duyduğu finansal can simidine kavuşuyor.


"Dünya" Kategorisinden Daha Fazla İçerik