;
Arama
Wamo, iki ay önce aldığı ‘AB Elektronik Para Kurumu Lisansı’ ile yeni bir döneme girdi. Başka kurumların servisleri üzerinden müşteriye ulaşmanın ötesine geçerek kendi kartlarını çıkartabileceği bir noktaya geldi.

08 Ekim 2024, 02:12 ÖS GÜNCELLENDİ
O Bir Scaleup!

Girişimciliğin çıkış noktası ‘problem’ ve onun odağında ortaya konan ‘çözüm’dür. Problemi sınırlı bir coğrafya ile kısıtlamayınca dünyanın herhangi bir yerindeki ihtiyaca cevap vermek mümkün oluyor. Tıpkı Wamo’nun Avrupa’daki KOBİ’lere sunduğu fintek çözümü gibi. Wamo’nun kurucu ortağı ve CEO’su Yankı Önen “Türkiye’de müşterimiz yok çünkü Türkiye’deki bankacılık çok ileride” diyor. Gerçekten de Türkiye gibi bankacılık hizmetlerinin bu denli aktif olduğu bir ülkede fintek girişimlerinin artık daha niş çözümler sunması gerekiyor. Wamo ise Avrupalı KOBİ’lerin temel sorunlarına çözüm getiriyor; kredi erişimi ve düzgün bir operasyonel destek. 

Yankı Önen, “Avrupa’da şahsi hesap açabilirsiniz ama aynı banka üzerinden şirket hesabı açmakta zorlanıyorsunuz. Bu durum bazı ülkelerde aylarca sürüyor. Devamlı debeleniyorsunuz, operasyona para harcıyorsunuz ama ticaret yapamıyorsunuz” diye açıklıyor problemi. MIT’de (Massachusetts Institute of Technology) işletme eğitimi alan ve 12 yıl ABD’de yaşayan Önen, finansal mühendisliğin parladığı zamanda Türkiye’ye dönerek 2005’te Denizbank’ta çalışmaya başlamış. Sonrasında finansal piyasalarda danışmanlık veren Önen, 2016’da daha önce de bir süre yaşadığı Malta’ya geri dönmüş. Diğer kurucu ortaklar da Önen kadar finans alanında deneyimli isimler.

Yazının tamamı Forbes Türkiye Ekim sayısında...


"FİNTEK" Kategorisinden Daha Fazla İçerik