;
Arama

McDonald’s’ı geçen Çinli fast food zinciri artık dünyanın en büyüğü

Mixue, Çin'in ekonomik çöküşü sırasında 1 doların altındaki dondurma ve içeceklerle müşterilerini cezbediyor. Fast food zinciri birçok lokasyonda işlerini genişleterek McDonald’s ve Starbucks’ı geçti.

03 Mart 2025, 11:08

Dondurma ve şekerli içecekleri 1 doların altında satıyor. İçecekleri ve dondurmaları, Mixue Ice Cream and Tea'nin McDonald's ve Starbucks'ı geride bırakarak lokasyon sayısı bakımından dünyanın en büyük yiyecek-içecek zinciri haline gelmesini sağladı. Çinli şirket Asya ve Avustralya'da faaliyet gösteriyor. Araştırma şirketi Technomic'e göre üç yıl içinde lokasyonlarını iki katından fazla artıran şirket geçen yılı 45 bin mağaza ile kapattı. Şirket, geçen hafta Hong Kong'da hisselerinin ilk halka arzında 400 milyon dolardan fazla para topladı. Hisseler erken işlemlerde yaklaşık yüzde 30 yükseldi ve Mixue'ye 10 milyar doların üzerinde bir değer kazandırdı.

Daha da büyümeyi planlıyor


Mixue halka arz başvurusunda büyümeye devam etmeyi planladığını da belirtti. Mixue'de dondurma ve içeceklerin fiyatı 6 Çin yuanı ya ni yaklaşık 83 sent. Bu, ekonomik bir çöküşle boğuşan Çin'de yankı uyandırıyor. Konut piyasasındaki çöküş ve diğer sorunlar nedeniyle ülkede harcamalar azaldı. Araştırma şirketi Gavekal Dragonomics'in Pekin merkezli analisti Ernan Cui, “İnsanlar daha uygun maliyetli ürünlerin peşinde” dedi. Cui, Mixue'nin şirketin genişlemeye odaklandığı küçük şehirlerde popüler olduğunu söyledi.

Mixue, 1997 yılında Çin'in iç bölgelerinden Henan'da bir mağaza açan Zhang Hongchao tarafından kuruldu. Hızla büyümesi, genellikle telefon tamir büfelerinin veya hamur tatlısı dükkanlarının yanına sıkışmış tezgahlardan oluşan parlak kırmızı mağazalarının sadeliğiyle açıklanabilir. Çok kısa bir menüye sahip; İmza niteliğindeki dondurması, bubble tea çeşitleri ve Mixue'yi Çin'in en büyük limon alıcısı yapan limonatayı içeriyor.

Maskotu simge haline geldi


Bunlar Mixue'nin ortalamanın altında franchising ücretleri almasına yardımcı oluyor. Gelirinin çoğunu franchise alanlara malzeme satarak elde ediyor. Kar Kralı maskotu, Ronald McDonald gibi ulusal bir simge haline gelmiştir. Mixue'nin mağazalarda çalan jingle şarkısı da en az onun kadar yaygın. Mixue halka arz başvurusunda daha küresel olma niyetinde olduğunu söyledi ancak ABD'ye girme planlarından bahsetmedi. Mağazalarının yaklaşık yüzde 90'ı Çin'de, geri kalanı ise diğer 10 Asya ülkesinde ve Avustralya'da bulunuyor.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Çin'den trilyonlarca yuanlık teşvik hamlesi

    Çin'den trilyonlarca yuanlık teşvik hamlesi

  • Boşanmak için en az 100 bin liraya ihtiyaç var

    Ayşe Çınar
    Boşanmak için en az 100 bin liraya ihtiyaç var

  • Bankaların karı ocakta yüzde 48,2 arttı

    Bankaların karı ocakta yüzde 48,2 arttı

  • Alman sanayisi küresel rekabette geriliyor

    Alman sanayisi küresel rekabette geriliyor

  • İsviçre Merkez Bankası kârda tarihi rekor kırdı

    İsviçre Merkez Bankası kârda tarihi rekor kırdı

  • Amazon, Temu'nun rakibi Haul ile Avrupa'ya açılıyor

    Amazon, Temu'nun rakibi Haul ile Avrupa'ya açılıyor

Yazarlar

Çok Okunanlar