Amazon, Temu'nun rakibi Haul ile Avrupa'ya açılıyor
Geçen yıl ABD’de başlatılan Haul, 20 doların altında fiyatlarla giyim, makyaj ve aksesuar gibi ürünler sunuyor. Şirketin hedefi 2025 yılı sonunda Haul’u Avrupa’da faaliyete geçirebilmek. Amazon’un bu plana yönelik genişleme planları iş ilanlarında da doğrulanmış durumda. Haul ekibine yazılım geliştirme mühendisleri ve Meksika’daki lansman için kıdemli ürün yöneticisi arayışı da bu genişleme adımlarının habercisi.
Amazon sözcüsü bu planlar hakkında yorum yapmaktan kaçınırken "Daha fazla seçenek, daha düşük fiyatlar ve daha fazla kolaylık sağlamak için yeni işbirlikleri arıyoruz" açıklamasını yaptı.
Temu ve Shein’e rakip olma hedefi
Amazon’un Haul hamlesi, Temu, Shein ve TikTok Shop gibi platformların yükselişine karşı bir yanıt olarak görülüyor. Bu Çinli e-ticaret şirketleri uygun fiyatlarla giyim, makyaj ve ev eşyaları satarak büyük müşteri kitlesi oluşturdu. Haul’un ürün gamı da benzer şekilde düşük fiyatlı giyim ve aksesuarlarla dikkat çekiyor. Örneğin, 1 dolarlık kirpik kıvırıcılar ve 2.99 dolarlık yüzükler Haul’da satılıyor.
Influencer'larla reklam stratejisi
Amazon, Haul’dan gelir elde etmek amacıyla reklam stratejilerini devreye soktu. Haul’daki arama sonuçlarında sponsorlu ürünler gösterilerek satıcıların öne çıkması sağlanıyor. 2024’te Amazon’un 56.2 milyar dolarlık reklam gelirinin önemli bir kısmının bu modelden gelmesi bekleniyor. Ayrıca popüler influencer'ların ürün seçkileri Haul ana sayfasında sergileniyor.
Avrupa'da sürdürülebilirlik engeli olabilir mi?
Amazon’un Avrupa'ya genişleme planı bazı zorlukları da beraberinde getirebilir. Kaynaklara göre, Haul’un paketlerinde plastik ambalaj kullanılması Avrupa'nın sürdürülebilirlik hedefleriyle çelişebilir. Amazon, 2023'te Avrupa'daki teslimatlarında geri dönüştürülebilir kağıt torbalar ve karton kutular kullanmaya başladı.
ABD’deki ticaret düzenlemeleri Haul’u etkileyebilir
Amazon’un Haul’u büyütme planları ABD’deki yeni ticaret düzenlemelerinden etkilenebilir. Özellikle Çin merkezli satıcılardan gelen ürünlere yönelik gümrük düzenlemeleri Haul’un geleceğini şekillendirebilir. ABD'deki ‘de minimis’ kuralı, 800 dolar altındaki ithalat ürünlerine gümrüksüz giriş sağlıyor. Bu boşluğun ilerleyen dönemde kapanması bekleniyor bu da Amazon'un Haul stratejisini etkileyecek.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Erkan Kızılocak
Forbes Girişim 50 Listesi: Zirve finteklerin
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler