Influencer girişimleri yatırımcıların yeni gözdesi oluyor
Markaların influencer pazarlama çalışmalarını yürütmelerine yardımcı olan bir teknoloji şirketi olan ShopMy, girişim sermayesi şirketleri Bessemer Venture Partners ve Bain Capital Ventures tarafından ortaklaşa yönetilen 77,5 milyon dolarlık B Serisi finansman turunu tamamladığını açıkladı. Konuya aşina olan kişilere göre yatırım ShopMy'ye 410 milyon dolar değer biçerek Mart 2024'teki en son turunda 80 milyon dolarlık bir değerleme yaptı. Aralık ayında tamamlanan yeni turun diğer yatırımcıları arasında girişim firmaları Menlo Ventures, Inspired Capital ve AlleyCorp'un yanı sıra YouTube yıldızı Camila Coelho ve influencerlar Jett ve Campbell Pookie Puckett yer alıyor.
Dijital reklamcılıktan daha fazla büyüyecek
Bu fon, son 12 ay içinde yaratıcı pazarlama sektörüne akan yatırım dalgasını devam ettiriyor. Araştırma şirketi eMarketer'ın tahminlerine göre influencer pazarlamasına yapılan harcamaların 2025 yılında yıldan yıla yüzde 14,2 artarak sosyal medya reklamcılığından ya da dijital reklamcılıktan daha fazla büyüyeceği tahmin ediliyor.
ShopMy, reklamverenlerin hediye programlarını yönetmelerine, etkili influencerları belirlemelerine ve ağındaki influencerların takipçileriyle paylaşmaları için satın alma bağlantıları oluşturmalarına yardımcı olanlar da dahil olmak üzere bir dizi araç sunuyor. Yaratıcı ekonomi danışmanlık firması RockWater'ın kurucusu Chris Erwin, influencer pazarlamacılarına hizmet veren teknoloji platformlarının, onlara harcanan paranın satışlara dönüşüp dönüşmediğini ve nasıl dönüştüğünü ölçme ve izleme konusunda daha iyi hale geldikçe daha fazla yatırım ve müşteri çektiğini söylüyor.
Erwin, “Influencer pazarlaması her zaman, ürün ve hizmetler hakkında farkındalık yaratabileceğiniz, huninin üst kısmıydı.Dolayısıyla, içerik oluşturucuların bu alışveriş yapılabilir vitrinleri veya alışveriş yapılabilir bağlantıları oluşturduğu ve daha sonra bu hayranları ve kitleleri ürünlerin ücretli müşterilerine dönüştürecek teknolojiye ve araçlara sahip olduğu satış ortaklığı ticareti gerçekten cazip hale geldi” diye konuştu.
Dört yaşındaki ShopMy, 550'den fazla markanın şirkette aktif aboneliği olduğunu ve 100 binden fazla içerik oluşturucunun kaydolduğunu söyledi. ShopMy, influencer'ları kendi platformuna çekmek için bir reklam kampanyası ve geçen eylül ayında New York Moda Haftası sırasında özel kulübü Zero Bond'da bir parti de dahil olmak üzere kendi pazarlama faaliyetlerini yürüttü.
Birkaç yılda rekabet arttı
Sosyal ticaret alanı son birkaç yılda rekabetçi ve çekişmeli bir hale geldi. Benzer bir platform olan Mavely, bu ayın başlarında influencer ve sosyal medya pazarlama şirketi Later tarafından 250 milyon dolara satın alınırken, influencer Amber Venz Box tarafından ortaklaşa oluşturulan 14 yaşındaki LTK, geçen yıl federal bir mahkemede ShopMy'yi yanlış reklam, ticari marka ihlali ve haksız rekabetle suçladı. LTK daha sonra ShopMy'nin söz konusu reklamları yayınlamayı bıraktığını söyleyerek davayı geri çekti.
ShopMy şimdiye kadar güzellik, moda ve cilt bakımı pazarlamasına odaklandı ancak kurucu ortak Harry Rein'e göre yatırımı sağlık, annelik, aile ve yiyecek-içecek gibi reklam kategorilerine genişlemek için kullanmayı planlıyor. Ayrıca reklamveren tabanını uluslararası alanda genişletmeyi hedefliyor.
“İnsan tavsiyeleri daha baskın hale gelecek”
ShopMy'nin kurucuları, yapay zeka tarafından üretilen görseller diğer reklam formatlarına girmeye başladıkça daha fazla reklamverenin doğal olarak influencer pazarlamasına yöneleceğini tahmin ediyor. Şirketi Tiffany Lopinsky ve Chris Tinsley ile birlikte kuran Rein, “Yapay zeka henüz reklamcılığa bu kadar nüfuz etmedi ve bu gerçekleştiğinde teorimize göre insan bağlantılı tavsiye sistemleri daha da baskın hale gelecek. İşte o zaman gerçekten büyük bir oyuncu olmak için iyi bir konuma sahip olacağız” dedi.
"Teknoloji" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Erkan Kızılocak
Forbes Girişim 50 Listesi: Zirve finteklerin
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler