Güzellik sektöründe pusula Türkiye’yi gösteriyor
L’Oréal Türkiye'nin yaptığı “Ayna Ayna Söyle Bize: Güzellik Pusulası Nedir Ülkemizde?” başlıklı kapsamlı araştırmaya göre, 2024'te 158 milyar TL’ye ulaşan güzellik pazarında, genç nüfus, güzelliğe olan ilginin artması ve dijitalleşme gibi faktörlerle ivme kazanırken Türkiye’nin 2025’te Avrupa güzellik pazarına yüzde 16’lık katkı sağlayacağı öngörülüyor. Önümüzdeki üç yılda, özellikle gençler (yüzde 45), erkekler (yüzde 30) ve ileri yaş gruplarından (yüzde 20) gelen büyümeyle birlikte, yeni ürün kategorileri ve artan ürün kullanımı pazarın genişlemesine yön verecek. Türkiye’nin güzellik pazarındaki yüzde 25’lik pazar payı ve L’Oréal’in inovasyon, sürdürülebilirlik ve teknoloji alanındaki liderliği ise dikkat çekiyor. L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, tüketicilerin artık ürünlerin sadece fiziksel değil, duygusal ve zihinsel iyi oluşlarını destekleyen, kendilerini ifade etmelerini sağlayan çözümler aradığını belirtiyor.
Dudaklarda parıltı, yanaklarda ışıltı tercih ediliyor
Araştırma Türkiye’de kadınların güzellik harcamalarının yüzde 83’ünü gerçekleştirdiğini ve güzellik anlayışının, bakımlı olmanın ötesinde sağlıklı bir ciltle başladığını gösteriyor. Yaşlanma karşıtı ürünler kullanımının hızla arttığı Türkiye’de; kadınlar bütçelerinin büyük kısmını makyaj ürünlerine ayırıyor, ciltte doğal bir görünüm, dudaklarda parıltı ve yanaklarda ışıltı tercih ediyor. Pazar payı ayrıca Türkiye’nin güzellik pazarındaki büyük potansiyelini ve sektördeki büyüme trendlerini de gözler önüne seriyor.
10 kadından 8’i saç problemleriyle mücadele ediyor
Verilere göre erkek güzellik pazarına olan ilgi de hızla artıyor. Türkiye’de her 10 erkekten 9’u bir güzellik ürünü kullanıyor. Pazardaki payları henüz yüzde 15 seviyelerinde olsa da önümüzdeki 3 yılda erkeklerin pazar büyümesine olan katkısının yüzde 30 olacağı öngörülüyor. Türkiye'deki kadınların en büyük güzellik sorunu ise saç dökülmesi. Her 10 kadından 8’i farklı saç problemleriyle mücadele ediyor. Kadınların saç bakımına ayırdığı bütçenin önemli bir kısmı ise saç dökülmesi karşıtı ürünlere yönelik harcamalardan oluşuyor.
Güzellik bütçesini üçte biri makyaja
Makyaj kategorisi ise kadınların güzellik bütçelerinin üçte birini kapsıyor. Türk kadınları makyajda, doğal cilt görünümü ve dudaklarda parlaklık gibi minimalist bir yaklaşımı tercih ederken ciltte doğal bir görünüm elde etmek ve yanaklarda ışıltı sağlamak, popüler tercihler arasında. Ayrıca, makyajda “kusurları kapatma” ve “doğal görünüm” temel dinamikleri şekillendiriyor.
22 milyar izlenmeye ulaştı
Sosyal medya rüzgarı burada da hissediliyor ve güzellik trendlerini şekillendiren en güçlü araçlardan biri olarak karşımızda. 2024’te güzellik markalarının sosyal medya paylaşımları, bir önceki yıla göre iki kat artarak yaklaşık 22 milyar izlenme elde etti. İçerik üreticilerinin yüzde 50’si makyaj içerikleri üretirken, yüzde 30’u saç ve yüzde 10’u cilt kategorileri ile ilgili içerik oluşturuyor.
Türkiye pazar büyümesinde etkili olacak
Z kuşağı ise içerik yaratıcılarının çoğunu oluşturan grup ve güzellik dünyasında yeni trendleri hızla yayıyor. Bu etkileşim, hem sosyal medya kullanıcıları hem de markalar için büyük bir fırsat. Sürdürülebilirlik ise güzellik harcamalarında giderek daha fazla önem kazanmış durumda. Türk tüketicileri, çevre dostu ambalajlı ve doğal içerikli ürünlere olan taleplerini yükseltiyor. Özellikle Z kuşağı, sürdürülebilirliği bir yaşam biçimi olarak görüyor ve satın alma kararlarını buna göre şekillendiriyor. Görünen o ki Türkiye yüzde 15’lik Z kuşağı temsiliyle Avrupa’nın en büyük Z jenerasyonu nüfusuna sahip ülke olarak, pazar büyümesinde önemli bir rol oynayacak.
"Forbes Life" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Erkan Kızılocak
Forbes Girişim 50 Listesi: Zirve finteklerin
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler