;
Arama

Bir otomobile iki Audi sığdırdı

İsimlendirme stratejisini elektrikli ve fosil yakıtlı olarak değiştiren Audi’de A4’ün yerini A5 aldı. Marka yeni modelde adeta A4 ile A5’i birleştirmiş. Yeni A5; büyüyen boyutları, yüksek teknolojisi ve premium detaylarıyla bir üst lige göz kırpıyor.

01 Kasım 2024, 08:00

Yeni bir otomobili pazara sunarken sadece tasarım, teknoloji, güvenlik ve performans yeterli olmuyor. Piyasada öne çıkmanın, başarılı satışlara ulaşmanın yolu pazarlamadan geçiyor. Şirketlerin pazarlama stratejilerinde de isimler her zaman önemli role sahip olmuştur. Bazı markalar özel isimler seçerken, bazıları sadece harf ile sayıları birlikte kullanıyor. Kafa karışıklığı yarattığı eleştirileri nedeniyle sık sık isimlendirme taktiğini değiştiren Audi, bu kez elektrikli ve içten yanmalı motorlu araçların adlarını tamamen ayırdı. Premium marka, müşterilerin daha kolay ayırt edebilmesi için tek rakamları fosil yakıtlı, çift rakamları elektrikli modellerde kullanacak. Yeni stratejinin ilk ürünü yeni A5 oldu.

Nice’te test ettiğim yeni A5, 30 yıllık geçmişe sahip A4’ü bir anda unutturuyor. Otomobil adeta mevcut A4 ile A5’in birleştirilmiş hali. Yeni A5, A4’ün yerine geçse de boyutları ve teknolojisi ile ağabeyi A6’ya çok yaklaşmış. Hatta A6’dan müşteri çalarsa hiç şaşırmam. A5’in uzunluğu A4’e kıyasla 67 mm artarak, 4.829 mm uzunluğa ulaşmış. A6 ile aralarında 10 cm fark kalmış. Uzayan dingil mesafesi arka koltuklarda kendini hemen hissettiriyor.

Yeni A5’te en önemli özelliklerden biri Audi’nin tabiriyle “içeriden dışarıya” doğru tasarlanması. Önce iç mekanda kullanıcıları rahat ettirecek konfor düşünülüp dış tasarıma geçilmiş. Araca girildiğinde yeni 11,9 inç sanal kokpit ve kavisli 14,5 inç multimedya ekran dikkati çekiyor. Yetmez derseniz yanına 10,9 inç yolcu ekranı ekleyerek boydan boya dijital bir dünyaya sahip oluyorsunuz. Yapay zeka artık olmazsa olmazlardan. ‘Hey Audi’ sesli komutuyla araç fonksiyonlarını yönetebiliyorsunuz. Son dönemin modası düğme ile karartılıp aydınlatılabilen cam tavan da düşünülmüş.

Yeni A5’te 204 beygirlik 2.0 TDI ve 150 beygirlik 2.0 TFSI motor seçenekleri var. Motorlar geleneksel mild hibritten daha verimli yeni MHEV plus teknolojisi ile donatılmış. 48 volt hafif hibrit sistem, ek elektrik gücüyle 24 beygir güç sağlıyor. Şehir içinde, trafik ışıklarında, aracı park ederken tamamen elektrikli sürüş imkanı sunuyor. Bu da önemli yakıt tasarrufu demek. Türkiye’de ağırlıklı olarak tercih edilecek 2.0 TDI, gücünü yolda hissettiriyor. James Bond’un Golden Eye serisinin kovalama sahnelerinin geçtiği yollarda kullandığım yeni A5, yüksek notu hak ediyor. Sürüş konforunu artıran dört tekerlekten çekiş sistemi ‘quattro’ en büyük artılarından biri. Yeni A5, Türkiye’de satışa aralık ayında sunulacak. İlk etapta 2.0 TDI motor seçeneği gelecek, 2.0 TFSI 2025’in ikinci yarısında çıkacak. Kendi sınıfında ciddi rakipleri olsa da yeni A5, gözünü daha yukarılara dikecek gibi görünüyor.

A5’in daha premium hale gelmesinde yeni geliştirilen platform PPC’nin etkisi büyük. Yeni altyapı ile sportiflik, büyüyen boyutlar ile premium oranlar dengelenmiş. 20 inç jantlar ve gömülü kapı kolları şık görünüyor.

Otomobilde Bang&Olufsen ses sistemi tercih edilmiş. Koltuk kafalıklarında bile hoparlör var. 20 hoparlör ve 810 watt gücünde iki amplifikatör kulaklarınızın pasını siliyor.  ‘Head-up display’, önceki modele göre büyümüş, araç ve bilgi-eğlence fonksiyonları buradan kontrol edilebiliyor.

Yeni A5, spor süspansiyon ve dinamik şasisiyle performanslı bir sürüş vadediyor. Özellikle direksiyondaki sürüş hissiyatı virajlarda aracı sonuna kadar zorlamanıza izin veriyor. 0’dan 100 km/s hıza 6,9 saniyede çıkarken maksimum 241 km/s’ye ulaşabiliyor. 


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar