AvtoVAZ: Renault Rusya'ya dönmek isterse 1,3 milyar dolar ödemesi gerek
Sokolov, Renault’un AvtoVAZ’daki hisselerini sattığı dönemde yıllık ortalama 20 ila 22 milyar ruble yatırım yaptığına dikkat çekti. Ancak Renault’un ayrılmasının ardından AvtoVAZ’ın yatırımlarını sürdürdüğünü ve bu miktarın zaman içinde yıllık 40 milyar rubleyi geçtiğini belirtti.
"Giriş fiyatıyla çıkış fiyatı aynı olamaz"
Sokolov, Renault’un eski hissedarı olduğu AvtoVAZ’a yeniden katılmak istemesi durumunda, Fransız şirketin yapması gereken ödeme konusunda net bir açıklama yaptı. Bu bedel, eski yatırımların karşılanması adına, en az 112,5 milyar ruble (yaklaşık 1,3 milyar dolar) olarak belirlendi. Sokolov, bu fiyatın giriş fiyatıyla çıkış fiyatının eşit olamayacağını ifade etti.
Ukrayna savaşı sonrası yatırımlarını sonlandırdı
Renault, Ukrayna savaşının ardından Rusya’daki faaliyetlerini durdurdu ve şirketin varlıkları Rus devletine devretti. Bu gelişmelerin ardından AvtoVAZ, özellikle Lada marka otomobillerinin üretimiyle dikkat çekti.
Batılı şirketlerin Rusya’dan ayrılmasıyla AvtoVAZ’ın Rusya içindeki satışlarında önemli bir artış yaşandı. Bu artış, AvtoVAZ’ın pazardaki güçlenmesini sağlarken özellikle Lada markasının popülerliği giderek artıyor. Renault’un Rusya’ya dönmesi durumunda şirketin AvtoVAZ üzerindeki etkisinin nasıl şekilleneceği zamanla netleşecek.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Erkan Kızılocak
Forbes Girişim 50 Listesi: Zirve finteklerin
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler