;
Arama

Z kuşağının 2024'te en çok indirdiği uygulamalar

Z kuşağının, uygulama tüketimi ve kullanımı üzerinde bir etkisi olduğu su götürmez bir gerçek. Mobile etkisi son derece yüksek olan bu kuşağın, 2024 yılında en çok indirdiği uygulamalar belli oldu ve ilk sırada bir pazar yeri bulunuyor.

11 Kasım 2024, 05:19 ÖS GÜNCELLENDİ
Z kuşağının 2024'te en çok indirdiği uygulamalar

Z kuşağının, dünya genelinde uygulama tüketimi ve kullanımı üzerinde bir etkisi olduğu su götürmez bir gerçek. Öyle ki bu nesil, dünya çapındaki tüm mobil kullanıcıların neredeyse yüzde 40'ını oluşturuyor.

Appfigures isimli uygulama analitiği şirketi, 18 ila 24 yaş arasındaki kullanıcıların 50 uygulamaya yönelik indirme sayılarını paylaştı. Veriler ABD ile sınırlı olduğu için geniş bir perspektif sunmuyor; ancak Z kuşağının büyük yaşlı kesiminin tercihleri hakkında fikir veriyor.

Popüler e-ticaret ve sosyal medya platformlarından fotoğraf düzenleme araçlarına kadar, 2024'te bu demografiye hitap eden uygulamalar oldukça çeşitli.

ABD'deki iOS ve Android kullanıcılarının verilerine göre, ocak-ekim ayları arasında en çok indirilen uygulama, indirimleriyle de bilinen çevrimiçi pazar yeri Temu oldu. Z kuşağı genç yetişkinleri uygulamayı 41,98 milyon kez indirdi, bu da sürdürülebilirliğe olan bağlılıklarına ve hızlı moda etrafındaki devam eden tartışmalara rağmen uygun fiyatlı ürünlerin geniş seçkisinin bu özel grup için oldukça çekici olduğunu gösteriyor. Temu ayrıca alışveriş yapanları motive etmek için kuponlar, ödüller ve ücretsiz hediyeler gibi oyunlaştırma stratejilerine de güveniyor. 

Temu'nun aksine, rakibi Shein yalnızca 14,68 milyon yeni indirme elde etmeyi başardı. Bu rakam, uygulamaya olan ilginin azaldığını yansıtmıyor. Bunun yerine, genç yetişkinlerden oluşan bu belirli demografinin uygulamayı cihazlarına zaten yüklemiş olabileceğini gösteriyor. 

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, TikTok 33,23 milyon indirmeyle Temu'nun ardından ikinci sırada yer alıyor. Kısa video uygulaması, 18 ila 24 yaş arasındaki kullanıcılar arasında birkaç nedenden dolayı popüler, en belirgin olanı ise hızlı tempolu, kolay sindirilebilir içeriklerin yer aldığı bir kaynak olarak görülmesi. İlginç bir şekilde, Z kuşağının aktif olarak kullandığı bu uygulama aynı zamanda Google gibi bir arama motoru olarak da tercih ediliyor.

Başka bir büyük video platformu olan YouTube, Z kuşağı yetişkinleri arasında popülerliğini sürdürüyor. Appfigures, mobil uygulamanın yaklaşık 10 aylık bir süre zarfında 14,03 milyon yeni yükleme topladığını bildirdi. Bu sayı TikTok'unki kadar yüksek olmasa da yine de bu grup için yüksek etkileşimli bir uygulama olduğunu gösteriyor.

Bu kuşak arasında yükselen uygulama türlerinden biri de kısa drama uygulamaları. Drama, romantizm ve gizem gibi çeşitli türlerde yaklaşık 1.000 kısa film içeren ShortMax, bu tür uygulamalar arasında en çok indirilenlerden biri. Veriler, 18 ila 24 yaşındakilerin 2024'te uygulamayı şimdiye kadar 10 milyondan fazla kez yüklediğini gösteriyor.

Harcama ve yayın alışkanlıklarının yanı sıra, Z kuşağı genç yetişkinleri Meta'nın uygulama ailesini de indiriyor. Listenin başında 32,32 milyon yüklemeyle Threads yer alırken, onu 28,42 milyon yüklemeyle WhatsApp, 26,29 milyon yüklemeyle Instagram, 20,58 milyon yüklemeyle Facebook ve 17,63 milyon yüklemeyle Messenger takip ediyor.

Threads en son başlatılan uygulama olduğundan, daha fazla yeni indirmeye sahip olması mantıklı.

Başka bir teknoloji devi olan Google da bu yıl şimdiye kadar hatırı sayılır miktarda indirme topladı. Arama motoru uygulaması 17,65 milyon yükleme gördü, diğer Google'a ait ürünler Chrome ve Meet ise sırasıyla 10,19 milyon ve 9,63 milyon yükleme gördü. Bu arada, Google Drive 7,22 milyon indirmeye ulaştı ve Google Photos 6,79 milyon indirmeye sahipti. 

OpenAI'nin ChatGPT'si de 18-24 yaş aralığındakiler arasında 24,63 milyon indirme elde ederek tercih edilmeye devam etti. Bu da şaşırtıcı bir sonuç değil, zira birçok Z Kuşağı genç yetişkinin üniversiteye başlaması veya kariyerlerinin erken aşamalarına girmesiyle ChatGPT, eğitim amaçları ve kariyer rehberliği için tercih edilen bir kaynak olarak ortaya çıktı. 

Hız kazanan bir diğer yapay zeka destekli uygulama ise yapay zeka çalışma arkadaşı Gauth oldu. TikTok ana şirketi ByteDance tarafından geliştirilen uygulama 8,37 milyon yeni yükleme elde etti. 2021'den beri varlığını sürdüren Gauth, bu yılın başlarında indirmelerinde bir artış gördü ve Nisan ayında ABD'de iOS cihazları için en çok indirilen ikinci eğitim uygulaması oldu. 

Threads ve Instagram'ın yüksek sıralamalara sahip olmasının yanı sıra, ByteDance şirketinin CapCut uygulaması da Z kuşağı genç yetişkinleri tarafından tercih edilen platformlardan biri oldu. Video düzenleme uygulaması, efekt ve filtre yelpazesiyle biliniyor. Veriler, uygulamanın 21,72 milyon yeni indirme gördüğünü gösteriyor. 

ByteDance'in bir diğer uygulaması olan Lemon8 de bu yaş grubunda 7,7 milyon indirmeyle ilgi gördü. Bu Instagram taklidi ABD'de yavaş büyüse de hedef kitlesiyle ilerleme kaydediyor gibi görünüyor.

Listede yer alan diğer uygulamalar arasında 19,16 milyon yüklemeyle Snapchat bulunuyor, onu 13,12 milyon yüklemeyle Telegram, 8,23 milyon yüklemeyle Pinterest, 8,06 milyon yüklemeyle Reddit ve 7,58 milyon yüklemeyle X takip ediyor.

Bu yıl şimdiye kadar Netflix, 15,67 milyon yüklemeyle 18-24 yaş aralığındakileri en çok çeken yayın hizmeti oldu. Prime Video ve Disney+ sırasıyla 12,86 milyon ve 11,68 milyon indirmeyle çok geride değil. Max, Peacock ve Tubi'nin her biri yaklaşık 7 milyon veya daha fazla indirmeye sahip.

Ve Gen Z genç yetişkinler arasında büyük ilgi gören müzik akışı uygulamasının, önde gelen platform Spotify'dan başkası olmadığı anlaşılıyor. Uygulama 10,45 milyon kez indirildi.


"Dünya" Kategorisinden Daha Fazla İçerik