;
Arama

Tofaş’ın Stellantis Türkiye’yi devralma süreci yeniden masada

Rekabet Kurumu tarafından reddedilen Tofaş'ın Stellantis Türkiye'yi devralma süreci yeniden değerlendirilecek. Konuya dair bilgi sahibi olan kaynaklara göre yetkililer kurumla görüşüyor

04 Aralık 2024, 04:29 ÖS GÜNCELLENDİ
Tofaş’ın Stellantis Türkiye’yi devralma süreci yeniden masada

Tofaş’ın Stellatis Türkiye’yi devralma süreci yeniden canlanıyor. Rekabet Kurumu tarafından reddedilen anlaşmanın tekrar değerlendirileceği konuşuluyor. Bloomberg’ün haberine göre Stellantis’in Türkiye’deki birimini satma anlaşması yeni rekabet testine tabi tutulacak. Tofaş, Stellantis'in Türkiye dağıtım kolunu devralmak istiyor. Düzenleyici kurum Tofaş'ın devralma başvurusunu ekim ayında reddetti. Konu hakkında bilgi sahibi kişilere göre Türk yetkililer Stellantis’in yerel dağıtım kolunun satışını engelleme kararını potansiyel olarak tersine çevirmek için görüşmelerde bulundu.

Eski CEO’nun stratejisiydi

İsminin gizli tutulmasını isteyen bu kaynaklar, hükümet yetkilileri ile Stellantis'in ülkedeki otomobil dağıtım işini devralacak olan Tofaş'ı temsil eden yöneticiler arasında yapılan görüşmelerin ardından Rekabet Kurumu'nun kararını yeniden gözden geçirdiğini söyledi. Tofaş, yorum isteyen sorulara e-posta ile verdiği yanıtta, antitröst kararının “geçici” bir adım olduğunu ve onay sürecindeki gelecekteki gelişmelerin kamuoyu ile paylaşılacağını aktardı.

Stellantis'in Türkiye gibi daha düşük maliyetli ülkelere yönelmesi, pazar günü istifa eden eski CEO Carlos Tavares dönemindeki stratejisinin önemli bir parçasıydı. Şirketin Kuzey Amerika ve Avrupa'dan sonra gelişmekte olan pazarlara odaklanma stratejisinin, grup yeni bir lider ararken değişmeden kalması bekleniyor. Yetkililer, o dönemde 420 milyon dolar değer biçilen anlaşmayı, iki tarafın yetkililerin kaygıları gidermek için yeterli taahhütte bulunmamasını gerekçe göstererek reddetti. Kararla Tofaş'ın Peugeot, Citroen, Opel ve DS Automobiles gibi Stellantis markalarını Türkiye'ye ithal etme ve dağıtma konusundaki münhasır hakları reddedilmiş oldu. Şirket resmi olarak Fiat otomobilleri ve parçalarını da üretiyor.

İki firmanın antitröst kurumunun endişelerini gidermek için başka garantiler verip vermediği bilinmiyor. Kaynaklara göre nihai karar henüz verilmedi. Stellantis ve Tofaş, her iki şirket için de önemli bir pazar olan Türkiye'deki faaliyetlerini konsolide etmeye yönelik daha geniş bir stratejinin parçası olarak geçen yıl anlaşmayı duyurdu. Bursa ilindeki fabrikasında sedan ve hafif ticari araçlar üreten Tofaş, Stellantis ve Türkiye'nin en büyük holdingi Koç Holding’e eşit oranda ait.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Hisse satışı yapan Tesla balinası Leo KoGuan: 1929 benzeri bir borsa çöküşü yaklaşıyor

    forbes.com.tr
    Hisse satışı yapan Tesla balinası Leo KoGuan: 1929 benzeri bir borsa çöküşü yaklaşıyor

  • Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan: 106 robotla 37 milyon işlem hacmi yakaladık

    forbes.com.tr
    Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan: 106 robotla 37 milyon işlem hacmi yakaladık

  • Fitch'ten Türkiye analizi: Bütçe açığında önemli bir düşüş öngörülüyor

    forbes.com.tr
    Fitch'ten Türkiye analizi: Bütçe açığında önemli bir düşüş öngörülüyor

  • Morgan Stanley'den TCMB analizi: Faiz indirimi bekliyor

    forbes.com.tr
    Morgan Stanley'den TCMB analizi: Faiz indirimi bekliyor

  • 2025 Forbes 30 altı 30'da 4 Türk

    forbes.com.tr
    2025 Forbes 30 altı 30'da 4 Türk

  • Otomobil satışları tam gaz: En yüksek ikinci kasım ayı adedi görüldü

    Halit Bolkan
    Otomobil satışları tam gaz: En yüksek ikinci kasım ayı adedi görüldü

Yazarlar

Çok Okunanlar