Nike’ın yeni CEO’su şirketin hatalarını saydı: Çok fazla indirim sunuluyor
Nike'ın yeni CEO'su göreve geleli iki ay olduğunu ve spor ayakkabı üreticisinin son yıllarda yaptığı üç önemli hatayı düzeltmek için çok çalıştığını söyledi. Elliott Hill, 2020 yılında pazar ve tüketici başkanlığı görevinden ayrıldıktan sonra ekim ayında şirkete CEO olarak döndü. Kendisi, 1988'de stajyer bir satış temsilcisiyken yükselen şirket çalışanlarından biri. Hill’in şirkete dönüşü, düşük satışlarla mücadele eden ve perakendeciler yerine doğrudan tüketiciye satış yapmanın sonuçlarıyla uğraşan Nike için önemli bir zamanda gerçekleşti. Şirketin hisseleri geçen yıl yüzde 36’dan fazla değer kaybetti. Şirket bu hafta 30 Kasım’da sona eren üç aylık dönemde bir önceki yıla göre yüzde 8 düşüşle 12,4 milyar dolar gelir açıkladı. Gelir açıklamasının ardından konuşan CEO Hill, şirketin düzeltmek istediği üç hatasını anlattı:
1. Çok fazla indirim yapmak
Hill, perakendecinin çok fazla indirim sunduğunu ve promosyon verdiğini söyledi. Hill, “Yıla girerken, dijital platformlarımız tam fiyat ile promosyonlu satışlar arasında kabaca yarı yarıya bir dağılım sağlıyordu. İndirimlerin seviyesi sadece markamızı etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda genel pazarı ve iş ortaklarımızın karlılığını da bozuyor” dedi. Buna karşı koymak için Nike’ın satış sayısını dizginleyeceğini belirten CEO, “Premium olmak aynı zamanda tam fiyat anlamına da geliyor” diye ekledi.
2. Spor odağını kaybetmek
Hill ayrıca rotayı yeniden belirlemenin de önemini çizdi. Spor devinin CEO’su, “Spora olan takıntımızı kaybettik. Gelecek planlamamızda, sporla ilerleyeceğiz ve sporcuyu her kararın merkezine koyacağız. İnovasyonu, tasarımı, ürün yaratmayı ve hikaye anlatımını hızlandırmak için sporcu içgörülerinden yararlanmaya geri döneceğiz” diye konuştu. Hill, Nike'ın beş kategoriye odaklandığını söyledi: Koşu, basketbol, antrenman, futbol ve spor giyim. Antrenman, spor eğitimiyle ilgili faaliyetler için performans giysisi anlamına gelirken, spor giyim daha gündelik giysileri ifade ediyor.
3. Perakendecileri ile bozulan ilişkiler
Hill, Nike'ın yaptığı üçüncü hatanın, pazar yeri perakendecileriyle ilişkilerini bozmak olduğunu söyledi. Pandemi öncesinde şirket doğrudan tüketiciye satış yapmaya başladı ve küçük spor malzemeleri mağazaları ve spor ayakkabı butikleriyle bağlarını kopardı. Foot Locker ve Dick's Sporting Goods gibi spor ayakkabı devleri için ürün tahsisatını azalttı. Hill, “Öncelik verdiğimiz son eylem, kilit toptan satış ortaklarımızın güvenini yeniden kazanmak ve inşa etmek. Bazı ortaklar ve kanallar onlara sırtımızı döndüğümüzü ve tutarlı bir şekilde iletişim kurmayı bıraktığımızı düşünüyor” dedi.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
2025 Forbes 30 altı 30'dan İlayda Şamilgil: NASA projesinden kendi girişimine
-
Nilgün Balcı Çavdar
Bir varmış bir yokmuş