;
Arama

LVMH Başkanı Bernard Arnault'ın Serveti, Zayıf Üçüncü Çeyrek Kazançları Sonrası 10 Milyar Dolar Düştü

Lüks markalar devi LVMH'nin hisselerinin üçüncü çeyrekteki düşüşünün ardından şirket başkanı Bernard Arnault'un serveti, 9,7 milyar dolar düştü.

16 Ekim 2024, 03:30 ÖS GÜNCELLENDİ
LVMH Başkanı Bernard Arnault'ın Serveti, Zayıf Üçüncü Çeyrek Kazançları Sonrası 10 Milyar Dolar Düştü

Forbes'un tahminlerine göre Bernard Arnault'un gerçek zamanlı net değeri 16 Ekim 2024 itibarıyla yüzde 5,4 oranında düşerek 167,9 milyar dolara geriledi. Bu düşüşe rağmen Arnault, dünyanın en zengin beşinci kişisi olmaya devam ediyor.

LVMH'nin hisse senedi fiyatı Çarşamba günü TSİ 13:52 itibarıyla yüzde 4,08 düşüşle 653,38 dolara düştü. Düşüş, şirketin üçüncü çeyrek gelirinde yıllık bazda yüzde 4,7 düşüşle 20,8 milyar dolara gerileme bildirmesinden bir gün sonra geldi; başlıca nedeni ise Japonya'daki düşük büyüme ve Çin'deki yavaşlamaydı. 

Moda ve deri ürünleri bölümü, üçüncü çeyrekte yüzde 5'lik bir gelir düşüşü bildirdi ve bu, kategorinin 2020'den bu yana ilk düşüşünü işaret etti. Şarap ve içkiler kategorisi, yüzde 7 ile diğer gruplara kıyasla en büyük düşüşü kaydetti.

Reuters üçüncü çeyrek rakamlarına yönelik değerlendirmesinde, "LVMH'nin üçüncü çeyrek güncellemesi güven vermeyi başaramadı" ifadelerine yer verdi. JP Morgan da şirketin üçüncü çeyrek rakamlarını yayımlamasının ardından LVMH'nin hisselerinin notunu nötr tuttu.

Çin'in satışları

LVMH CFO'su Jean-Jacques Guiony, Salı günü analistlerle yaptığı görüşmede, Çin tüketici güveninin pandemi dönemindeki tüm zamanların en düşük seviyelerine gerilediğini belirterek, şirketin hâlâ pazarın geleceğine inandığını söyledi ve şöyle devam etti: 

"Çin'de lüksün ve üst-orta sınıfın geleceğine hâlâ çok güçlü bir şekilde inanıyoruz ve şu anda deneyimlediğimiz gibi döngüsel bir gerilemenin ardından toparlanmamız için hiçbir neden göremiyoruz."

Son fırsatlar

LVMH, 2 Ekim'de Formula One ile Louis Vuitton, Moet Hennessy ve TAG Heuer markalarını kapsayan 10 yıllık bir sponsorluk anlaşması imzaladı. LVMH'nin Paris Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları'na sponsor olmasının ardından gerçekleşen ortaklık , şirketin spor dünyasında yeni pazarlama ve satış fırsatları için attığı yeni bir adımın işareti.


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Sessiz Hırs: Z Kuşağı neden kurumsal şirketlerde kariyer hedeflemiyor?

    Forbes.com.tr
    Sessiz Hırs: Z Kuşağı neden kurumsal şirketlerde kariyer hedeflemiyor?

  • Konut satışında son iki yılın en yüksek sayısına ulaşıldı

    Forbes.com.tr
    Konut satışında son iki yılın en yüksek sayısına ulaşıldı

  • Yatırımcılara öz kaynak kriteri getirildi

    Forbes.com.tr
    Yatırımcılara öz kaynak kriteri getirildi

  • Barclays Plc'den TL tahmini: Değer kaybı yavaşlayacak

    Forbes.com.tr
    Barclays Plc'den TL tahmini: Değer kaybı yavaşlayacak

  • Kripto paraların S&P 500'ü uygulamaya girecek

    Forbes.com.tr
    Kripto paraların S&P 500'ü uygulamaya girecek

  • Trump'ın zaferi ve siyasi çalkantılarla euro bölgesinde yatırımcı güveni geriledi

    Forbes.com.tr
    Trump'ın zaferi ve siyasi çalkantılarla euro bölgesinde yatırımcı güveni geriledi