L'Oréal'in satışları, 2024'te yüzde 6 arttı
Fransa merkezli kozmetik şirketi L'Oréal, Avrupa ve Kuzey Afrika'daki güçlü performansın etkisiyle 2024'ün ilk dokuz ayında satışlarda yıllık bazda yüzde 6'lık bir artış bildirdi. Ancak sonuçlar, Çin'deki düşük tüketici güveni nedeniyle beklentilerin altında kaldı.
Açıklamada, dokuz aylık dönemde sabit kurlarla satışların birebir bazda 35 milyar dolara (32,40 milyar euro) ulaştığı belirtildi.
Maybelline ve Lancome markalarının sahibi olan şirket, Avrupa'daki satışlarının mevcut mağazalar üzerinden yapılan karşılaştırmalarda yüzde 9,3 ve tüm işlemler üzerinden yapılan raporlama bazında yüzde 9,9 büyüme göstererek 10,8 milyar dolara ulaştığını belirtti. Saç bakımı ve parfümler başta olmak üzere tüm kategorilerde çift haneli büyüme görüldü.
Kuzey Amerika'daki satışlar, mevcut mağazalar üzerinden yapılan karşılaştırmalarda yüzde 6,9 ve tüm işlemler üzerinden yapılan raporlama bazında yüzde 7,1 büyüyerek 9,6 milyar dolara ulaştı; bu büyüme, devam eden kanal genişlemesi ve sürekli değer artırma ile desteklendi. Benzer şekilde, Latin Amerika'da da büyüme kaydedildi; mevcut mağazalar üzerinden yapılan karşılaştırmalarda satışlar yüzde 12,3 ve tüm işlemler üzerinden raporlanan bazda yüzde 10,3 artarak 2,73 milyar dolara ulaştı; bu artış, hem değer hem de hacimden dengeli bir katkı ile sağlandı.
Şirketin Güney Asya Pasifik, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Sahra Altı Afrika (SAPMENA-SSA) bölgesindeki satışları, mevcut mağazalar üzerinden yüzde 12,6 ve tüm işlemler üzerinden yüzde 12,1 artarak 3 milyar dolara ulaştı; bu artış, karışım ve fiyat arasında dengeli bir şekilde sağlanan değer ve hacim kombinasyonu ile desteklendi.
Tüm bu gelişmelerin aksine, Kuzey Asya'daki satışlar mevcut mağazalar üzerinden yüzde 3 ve tüm işlemler üzerinden yüzde 3,5 azalarak 8 milyar dolara düştü; bu düşüş, ana karada Çin'deki güzellik pazarının devam eden kötüleşmesi ve düşük tüketici güveni tarafından etkilendi.
"Zorlu pazar" vurgusu
L’Oréal'in CEO'su Nicolas Hieronimus "Çin ekosistemindeki durum gitgide daha zorlu bir hal alıyor. Ancak hükümet teşviklerinin tüketici güvenini kazanmak konusunda yardımcı olacağına inanıyoruz" diye konuştu. Hieronimus ayrıca küresel kozmetik pazarının beklentiler doğrultusunda normalleştiğini de belirtti. "Güzellik sektörü, birimler de dahil olmak üzere, büyümeye devam ediyor" ifadelerini kullanan CEO, ekonomik ve jeopolitik belirsizliklere rağmen bu yılı da büyümeyle kapatmak konusunda kendilerine güvendiklerini belirtti.