Jaguar’ın yeni reklam kampanyası neden tepki topladı?
Birleşik Krallık merkezli lüks araç üreticisi Jaguar, salı günü sosyal medya hesaplarında yeni logosunu duyurdu. Reklam kampanyasında renkli kıyafetler giymiş, farklı kökenlerden gelen mankenler ve “sıradanı sil”, “hayat dolu yaşa”, “hiçbir şeyi kopyalama” gibi cümleler yer aldı.
Şirketin sosyal medya hesaplarında ve reklamında yenilenmiş büyük ve küçük harflerden oluşan daha minimalist bir logo yer alıyor. Kampanyanın yayınlanmasının ardından Jaguar’ın sosyal medya hesaplarına eleştiriler yağdı. 13 bin kişiyle en çok beğeniyi alan yorum ise şirketin “Bir İngiliz ikonunu öldürdüğü” üzerineydi.
Tepkiler neler?
Şirketin reklam kampanyası bir günde yaklaşık 3 milyon kez izlendi ve 62 bin yanıt aldı. Ancak bu yanıtların büyük çoğunluğu eleştireldi.
X’in ve Tesla’nın CEO’su Elon Musk, baş eleştirmenlerden biriydi. Reklam kampanyasında bir araç göstemi olmamasına "Araba satıyor musunuz?" sorusuyla tepki gösterdi. Musk’ın bu paylaşımı 164 bin beğeni aldı.
Kullanıcıların biri reklamı “kesinlikle bir şaka” olarak nitelendirirken bir başka kullanıcı ise takipçileri şirketi boykot etmeye çağırdı.
Reklam kampanyasına tepki gösterenlerden biri de Birleşik Krallık Parlamentosu Üyesi ve sağcı Reform partisinin lideri olan Nigel Farage oldu. Farage, Jaguar'ın "batacağını" iddia etti.
Bazı “woke” hareketi karşıtları da Jaguar’ın çeşitlilik, kapsayıcılık ve birleştiricilik gibi taahhütleri gerçekleştirmek için çabaladığını belirterek bu kültürün destekçisi olduğunu söyledi.
Otomobil üreticisi Lucid Motors, oyun şirketi Razer ve gözlük perakendecisi Specsavers da Jaguar’ın reklam kampanyasını tiye aldı. Kasıtlı şekilde kötü grafik tasarımlarıyla ürettikleri logolarının paylaşımını yaptı.
Jaguar’ın duruşu
Şirket eleştirilere rağmen yeni markalamasının arkasında duruyor. Elon Musk’ın sorusuna “Evet. Size göstermekten mutluluk duyarız. 2 Aralık'ta Miami'de bir fincan çay için bize katılın?" ifadeleriyle yanıt verirken kullanıcıların olumsuz yorumlarına da “Bizi izlemeye devam edin” diye cevap verdi.
Basın açıklaması
Tepkilerin ardından şirketten bir basın açıklaması geldi. Reklamın “tamamen yeniden tasarlanmış bir markanın ortaya çıkışını” anlattığını belirten şirket, Jaguar’ın dönüşümünün bir sonraki aşamasının 2 Aralık’ta Miami Sanat Haftası’nda açıklanacağını vurguladı.
Öte yandan şirket, bir elektrikli modeli duyuracağına ilişkin ipuçlarını sosyal medyadan paylaştı; ancak bu da beklenen ilgiyi görmedi. Aksine yine aynı eleştirilerin odağı haline geldi.
Forbes’a konuştu
Jaguar’ın sözcülerinden Joseph Stauble, Forbes'a yaptığı açıklamada, "Jaguar için yaptığımız yeniden markalamanın lansmanı cesur ve yaratıcıydı. Beklediğimiz gibi dikkat çekti ve tartışıldı” dedi.
Stauble şirketin dramatik bir sıçrama yaptığını buna karşın ikonik sembollerini koruduğunu savundu.
Woke nedir? Woke (Türkçe: Uyanık), ABD'de ortaya çıkmış sosyal adalet ve ırksal eşitliğe vurgu yapan hareketler için kullanılan bir şemsiye terim. Terim, Afrikalı Amerikan Yerel İngilizcesi uyanık kal anlamındaki stay woke ifadesinden türetilmiştir.
"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
Angela Merkel anılarıyla gündemde
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
2024'ün ilk 10 ayında en çok satan elektrikli otomobiller
-
forbes.com.tr
Forbes 2024 en iyi içerik üreticileri