Hızlı tüketim ürünlerine harcamalar 2024'te yüzde 67 artış gösterdi
Pandemi sonrası düşüşe geçen alışveriş sıklığı 2024'te tekrar artışa geçti. Araştırma raporuna göre, haneler 2024 yılında her hafta yaklaşık 4 kez, yılda ise toplamda 219 defa alışverişe gittiler. Geçen yıla göre 17 kez daha fazla alışveriş yapıldığı belirtiliyor.
Alışveriş sıklığındaki artışla birlikte, haneler her seferinde geçen yıla oranla yaklaşık yüzde 50 daha fazla harcama yaparak, her alışverişte ortalama 229 TL ödediler.
Hanelerin en büyük harcama kalemleri
Ipsos araştırmasının verilerine göre, haneler her 100 TL'lik harcamalarının 83 TL’sini gıda ve içecek ürünlerine, 9 TL’sini kişisel bakım ürünlerine ve 8 TL’sini ise ev bakım ürünlerine ayırdılar. Gıda ve içecek kategorisinde ise, et ve et ürünleri, atıştırmalıklar ve içecekler en çok büyüyen kategoriler arasında yer aldı.
Gıda-içecek kategorilerinde sadece enflasyon etkisiyle değil, aynı zamanda alım miktarlarının arttığı gözlemlendi. Gıda dışı kategorilerde ise en yüksek harcama artışı temizlik ürünlerinde yaşanırken, en düşük artış ise kağıt ürünlerinde görüldü.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-