Ford, Alman iştirakine 4,4 milyar euro sermaye aktaracak
Ford’un başkan yardımcısı ve mali işler sorumlusu John Lawler, şirketin Avrupa pazarından çekilmeyeceğini net bir şekilde ifade etti. Ancak Brüksel ve Almanya hükümetlerini, elektrikli araçlara geçiş sürecini hızlandırmak ve Çinli otomobil üreticileriyle rekabet edebilmek adına daha fazla adım atmaya çağırdı. Lawler, Financial Times’a verdiği röportajda “Yenilgiyi kabul etmemiz gerektiğini düşünmüyorum” diyerek şirketin Avrupa’daki geleceğine dair kararlılığını vurguladı.
Zararları üstlenme taahhüdü sona eriyor
Ford’un yeniden sermayelendirme sürecinin bir parçası olarak şirketin 2006’dan bu yana Ford-Werke’nin zararlarını üstlenme taahhüdünü sonlandıracağı bildirildi. Bunun yerine, 5 milyar euro’yu aşan borç yüküyle mücadele eden iştirakini güçlendirmek amacıyla önümüzdeki dört yıl boyunca yüz milyonlarca euro’luk ek kaynak sağlayacağı açıklandı.
Ford Almanya’dan tamamen çekilebilir mi?
Lawler, zararların devam etmesi halinde Ford’un Almanya’daki iştirakinden tamamen çekilip çekilmeyeceği yönündeki soruya temkinli bir yanıt verdi. “Hiçbir iştirak kendi başına bırakılmaz. Maliyetleri düşürmek için çalışmaya devam etmeliyiz” ifadelerini kullanan Lawler, şirketin uzun vadeli planlarında maliyet optimizasyonunun kritik bir yer tuttuğuna dikkat çekti.
Elektrikli araç dönüşümü rekabeti kızıştırıyor
Ford’un Avrupa pazarındaki varlığını güçlendirmek için attığı bu adım, otomotiv sektöründe küresel rekabetin giderek kızıştığını ve özellikle elektrikli araçlara geçiş sürecinin şirketler üzerindeki finansal baskıyı artırdığını bir kez daha gözler önüne seriyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-