Apple TV+, yılda 1 milyar dolar kaybediyor
Apple’ın dijital yayın platformu, zorlu rekabet koşulları ve değişen kullanıcı tercihleri nedeniyle yılda yaklaşık 1 milyar dolar zarar ediyor.
The Information’da yer alan habere göre, 2019 yılında faaliyete başladığından bu yana içerik kütüphanesini büyütmek için her yıl 5 milyar dolardan fazla harcama yapan Apple, bu harcamayı geçtiğimiz yıl yaklaşık 500 milyon dolara kadar düşürdü.
Bu gelişme, medya devlerinin harcamalarını azaltarak kârlılığı önceliklendirdiği bir dönemde yaşandı. Birçok dijital yayın platformu, şifre paylaşımı yapanları tespit etmeye ve abonelik iptallerini önlemek için hizmetlerini paketlemeye başladı.
StreamSaver paketi ve belirsizlik
Geçtiğimiz yıl Apple, Netflix ve Comcast’in Peacock platformu ile iş birliği yaparak StreamSaver adını verdiği yeni bir paket sundu. Bu paket, sadece Comcast geniş bant internet hizmeti abonelerine ayda 15 dolarlık ücret karşılığında sunuluyor.
Apple TV+’ın tekil abonelik ücreti ise aylık 9,99 dolar seviyesinde. Kullanıcılar dilerse Apple TV+ hizmetini Apple Arcade ve Apple News+ gibi diğer Apple ürünleriyle birlikte paket halinde satın alabiliyor.
Ancak bu paketlerin abonelik iptallerini azaltmada etkili olup olmadığı henüz netlik kazanmadı.
Apple TV+’ta iptal oranı en yüksek seviyede
Abonelik analiz platformu Antenna’nın verilerine göre, Apple TV+, büyük yayın platformları arasında (Starz hariç) en yüksek abonelik iptal oranına sahip. Şubat ayında kullanıcıların yüzde 7’si platformdan ayrıldı. Aynı dönemde bu oran Netflix için yüzde 2, Disney+ için ise yüzde 4 olarak ölçüldü.
Apple, rakiplerinden farklı olarak daha sınırlı ama ödüllü içeriklere sahip bir strateji izliyor. Platform, “Severance”, “Shrinking” ve “Ted Lasso” gibi beğeni toplayan yapımlarla öne çıkıyor. Apple TV+, “Coda” filmi sayesinde en iyi film dalında Oscar kazanan ilk yayın platformu olma unvanına da sahip.
CEO Tim Cook, ocak ayında gerçekleştirilen şirketin mali sonuç toplantısında, Apple TV+ yapımlarının şimdiye kadar 2.500’den fazla adaylık ve 538 ödül kazandığını açıkladı.
Netflix’in çok gerisinde kaldı
Apple TV+, abone sayılarını açıklamıyor olsa da, analistler platformun toplam kullanıcı sayısının 30 ila 40 milyon arasında olduğunu tahmin ediyor.
Buna karşın Netflix, güçlü küresel varlığı sayesinde 300 milyondan fazla aboneye sahip. Apple TV+, özellikle gelişmekte olan pazarlarda yeterince yaygın değil. Oysa bu pazarlar, ABD ve Kanada’da doygunluğa ulaşan dijital yayın sektörünün büyüme motoru olarak giderek daha önemli hale geliyor.
Manhattan Venture Partners araştırma direktörü Santosh Rao, Yahoo Finance’a yaptığı açıklamada, “Apple’ın yayın hizmeti hiçbir zaman bir numara olmayı hedeflemedi. Apple oynadığı oyunda iyi ama bu, geniş kitlelere hitap etme oyunu değil. Onlar yaratıcı hikâye anlatıcıları olmak istiyor. Daha odaklılar" dedi.
Servis gelirlerinde rekor
Ocak ayında açıklanan mali sonuçlara göre, Apple’ın servis gelirleri tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Bu kalem, Apple TV+, App Store ve Apple Music gibi hizmetleri de kapsıyor.
Servis gelirleri, geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 23,12 milyar dolara kıyasla bu yıl 26,34 milyar dolara yükseldi.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-