162 yıllık Generali Sigorta, Referans Sigorta oldu
Türkiye’de 162 yıllık geçmişi bulunan Generali Sigorta’yı satın alan Kiler Holding, büyüme planları içinde bulunan finans alanındaki ilk adımını attı. Generali Sigorta’nın talebi üzerine şirketin ismi değiştirilerek Referans Sigorta oldu.
Yine Generali Sigorta ile yapılan anlaşma gereği satış fiyatını açıklayamayacaklarını söyleyen Kiler Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve aynı zamanda Referans Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, “Yaklaşık iki yıl önce finans sektöründe büyüme niyetimiz olduğunu açıklamıştık. Finansın diğer alanlarına da yatırım yapma planlarımız var” diyerek sigorta dışında kalan diğer finansal alanlara da yeni yatırımlar yapacaklarının sinyalini verdi.
2024’ün son günleri Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) ve Rekabet Kurumu’ndan tüm izinlerin alınması sonucunda Generali Sigorta’nın yüzde 99.99 hissesi Kiler Holding, Ekol Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı, Arex Yatırım Holding ve Arex Sigorta'ya satışı tamamlanmıştı. En büyük pay yüzde 90.5 hisse ile Kiler Holding ve grup şirketlerinden Ekol Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı’nın oldu.
Hedef ilk 10
Faaliyete geçen şirketin gelecek hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Referans Sigorta Genel Müdürü Oğuz Karahançer planlarının üç yıl içinde Türkiye’nin en büyük 10 sigorta şirketi arasında yer almak olduğunu söyledi.
İlk önceliklerinin acenta ağını güçlendirmek ve dijitalleşme yatırımlarını tamamlamak olduğunu ifade eden Karahançer, “Şu anda 701 olan acenta ağımızı üç bine çıkartma planlarımız var. Halen Burgan Bank ile bankasürans anlaşmamız mevcut. Yakın zamanda iki banka ile anlaşma imzalamak için hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Hedefimiz pazar payımızı yüzde 3’e çıkartıp Türkiye’nin en büyük 10 sigorta şirketi arasında yer almak ve koşulları belirleyen bir marka olmak” diyor. Yeni firmanın önceliklendirdiği alanlar ise başta trafik ve kasko olmak üzere Tamamlayıcı Sağlık Sigorta ve diğer bireysel ürünler olacak.
Şirketin bir diğer önceliği ise üretim maliyetlerini aşağı çekerek bunu fiyatlarına yansıtmak. Amaçlarının fiyat rekabeti ile büyümek olmadığını söyleyen Karahançer, ancak maliyetleri yüzde 16-18’lere indirirlerse bunu müşteri lehine kullanacaklarının altını çiziyor.
Referans Sigorta bir yandan en önem verdiği acentalar ile büyüme planları yaparken, bir yandan da gayrımenkul, perakende, enerji, hizmet sektörü, sanayi ve turizm gibi altı ana sektörde yer alan faaliyetlerinin sinerjisini de büyüme planlarına dahil ediyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak
Forbes Türkiye dolar milyarderi Türkler 2025 listesi
-