Türkiye kargo pazarında Avrupa'nın ilk 5'inde
Federal Express Corporation (FedEx Corp.) Türkiye'nin kargo dağıtım raporunu yayımladı. Yayımlanan çalışma Türkiye genelinde, 2024 yılının Ekim ve Aralık ayları arasında paket taşıyıcılarının 2023 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 10,1 daha fazla olmak üzere, toplam 476 milyon paketten fazla gönderi dağıtacağını öngörüyor. Bu anlamda Türkiye, Avrupa’nın en yoğun parsel pazarları arasında ilk 5’te yer alıyor.
Avrupa genelinde yapılan toplam teslimatların yüzde 7,7’sini temsil eden Türkiye, İngiltere (1,29 milyar), Almanya (1,1 milyar) ve Fransa’nın (524 milyon) gerisinde; İspanya, İtalya, Hollanda ve Belçika gibi diğer büyük Avrupa pazarlarının ise önünde yer alıyor. Bu büyüme, Avrupa pazarında doğrudan tüketicilere giden gönderilerin yaklaşık yüzde 70’ini oluşturan e-ticaretteki artıştan kaynaklanıyor.
Efsane Cuma ve yılbaşını kapsayan yoğun sezon dönemi, Avrupa’daki perakendeciler ve üreticiler için kritik bir dönem. Bu dönemdeki önemli büyümenin temel kaynağı, e-ticaretteki artıştan kaynaklanıyor. Türkiye’de, bu dönemde yapılan gönderilerin yüzde 73,4’ünün (349 milyon) işletmeden tüketiciye olması bekleniyor. Bu durum, çevrimiçi alışverişin artan popülaritesini yansıtıyor.
İşletmeden işletmeye gönderiler de perakendecilerin stoklarını yenilemesi ve yılbaşı yoğunluğuna hazırlık yapmasıyla birlikte önemli bir artış gösteriyor. Tüm gönderilerin yaklaşık yüzde 12’sinin B2B olması öngörülüyor. Türkiye’deki Efsane Cuma’da (29 Kasım) günlük teslimatlar 2023 yılında 9,4 milyon iken bu yıl 10,8 milyona çıkması bekleniyor.