;
Arama
Santafe MX5

Netflix'in Üçüncü Çeyreği: Kazancı Beklentileri Aştıkça Hisseleri Yükseliyor, Abone Büyümesi Yavaşlıyor

Netflix, hem gelir hem kâr açısından Wall Street'in beklentilerini aşarak yıllık bazda 35 milyon abone kazandı. Açıklanan üçüncü çeyrek rakamlarının ardından şirketin hisseleri, yükseldi.

18 Ekim 2024, 04:27 ÖS GÜNCELLENDİ
Netflix'in Üçüncü Çeyreği: Kazancı Beklentileri Aştıkça Hisseleri Yükseliyor, Abone Büyümesi Yavaşlıyor

Netflix, 2024'ün üçüncü çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Açıklanan rakamlara göre Netflix, 2024'ün üçüncü çeyreğinde hisse başına 5.40 dolar kâr açıklarken, toplam geliri 9.82 milyar dolar olarak gerçekleşti. Rakamlar, analistlerin hisse başına 5.12 dolar kâr ve 9.77 milyar dolar gelir beklentisini aştı. Ayrıca geliri geçen yıla oranla yüzde 15 oranında artış gösterdi. 

Şirket, 2023 yılının üçüncü çeyreğinde 247 milyon aboneye kıyasla bu yıl, küresel abonelerde yaklaşık yüzde 14'lük bir artışla 282 milyona ulaştı. Ancak rakamlara rağmen şirketin, abone büyümesi yavaşladı. Şirket bu çeyrekte 5 milyondan fazla ücretli abone kazanırken, bu yılın ikinci çeyreğinde 8 milyon abone, 2023'ün aynı çeyreğinde ise 8.76 milyon abone kazanmıştı. 

Arka Plan

Netflix'in ABD'deki son büyük fiyat artışı Ekim 2023'te gerçekleşti; bu tarihte 'Temel' planı aylık 11,99 dolara ve 'Premium' planı aylık 22,99 dolara yükseltti. UBS analist raporuna göre, Netflix Originals, 'Emily in Paris' 4. Sezon, 'The Perfect Couple' ve 'Cobra Kai' 6. Sezon'un ilk bölümü gibi dizilerle üçüncü çeyrekte etkileşimi artırmaya devam etti. Analistler, Netflix'in şifre paylaşımını engellemeye yönelik adımlarının etkisiyle aboneliklerdeki büyük artışın yavaşlamaya başladığını düşünüyorlar. Ancak fiyat artışlarının güçlü bir gelir büyümesini sürdürebileceğini bekliyorlar.

Öngörü

J.P. Morgan analistleri, Netflix'in Noel Günü'nde NFL maçlarını yayınlama anlaşması ve Mike Tyson ile Jake Paul arasındaki dövüşün canlı yayınlanmasının platformda kullanıcı etkileşimini artıracağını ve reklam destekli aboneliklere olan ilgiyi güçlendireceğini öngörüyor. Bu büyük spor etkinliklerinin, özellikle 2024'ün dördüncü çeyreğinde Netflix’in reklam gelir modelini destekleyerek daha fazla izleyici çekmesi bekleniyor.