Microsoft, çalışanların verimliliğini artırmak için 10 yeni yapay zeka geliştirdi
Microsoft, Aralık ayından itibaren kullanıma sunulacak olan yeni yapay zeka araçlarıyla çalışanların verimliliğini artırmayı amaçlıyor.
İnsan müdahalesine çok az ihtiyaç duyan yapay zeka modelleri geliştiren Microsoft; çalışanlar adına e-posta gönderebilen, kayıtları yönetebilen, müşteri sorguları işleyebilen, satış ipuçları belirleyen ve envanteri yönetimi yapabilen yapay zeka araçları tanıttı.
2025'e kadar kullanıma açmayı planlıyor
Yeni yapay zeka araçlarının birkaçı için OpenAI'ın büyük dil modelinden güç alan Microsoft, kullanıcıların çok az kod kullanarak Copilot Studio üzerinden araçlarını özelleştirmesine izin verecek. Teknoloji devi, aralık ayından 2025'in başına kadar araçların genel önizleme olarak kullanıma açmayı planlıyor.
Microsoft'un yönetici ekibinden Jared Spataro, yeni araçların yapay zeka çağı için akıllı telefon uygulamaları gibi olduğunu söyledi. Sparato, satış ipuçlarından müşteri destek birimine kadar birçok görevi üstlenecek olan yeni yapay zeka "ajanlarının" çalışanların verimini artıracağına inanıyor.
Spataro, "İnsanların tonlarca zaman ve tonlarca para harcadıkları yerleri bulduk. Bunlar, yapmak istemedikleri ancak tekrar tekrar yapmak zorunda oldukları görevler ve süreçler olma eğilimindedir. Bunu temelde otomatikleştirebilirsek yüksek verim elde ederiz" dedi.
Microsoft'un İş ve Endüstri Copilot'undan Sorumlu Kurumsal Başkan Yardımcısı Charles Lamanna, "Fikir şu ki Copilot yapay zekanın kullanıcı arayüzü. Her çalışanın bir Copilot'u, yani kişiselleştirilmiş yapay zeka ajanı olacak ve daha sonra bu Copilot'u kullanarak dışarıdaki yapay zeka ajanlarıyla arayüz oluşturup etkileşime girecekler" ifadesine yer verdi.