Arama
Alterna CX’in yapay zeka tabanlı veri analitiği, dijital ayak izlerini takip ederek şirketlere müşterilerinin geri bildirimleri hakkında ‘gerçeği’ söylüyor.

02 Ekim 2024, 02:41 ÖS EKLENDİ
Gerçek Nabız

Yapay zeka tabanlı veri analitiği kullanarak müşteri memnuniyetini ölçümleyen Alterna CX girişimi müşterilerin tüm süreçlerini analiz ederek geri bildirimlere göre iyileştirmeler yapmayı amaçlayan bir yazılım şirketi. Şirketin YZ tabanlı çözümü; anketler, metinler, şikayetler, sosyal konuşmalar ve diğer etkileşimler dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan gelen karmaşık CX sinyallerini basitleştiriyor ve analiz ediyor. Aralarında Hepsiburada, CarrefourSA, Koçtaş, Mediamarkt, Akbank, Garanti BBVA, DenizBank, Fibabanka ve Ford Otosan’ın da bulunduğu 60’ın üzerinde büyük ölçekli şirketle çalışan Alterna CX, Türkiye’nin yanı sıra Doğu Avrupa, Asya, Afrika ve Kuzey Amerika’da sekiz farklı ülkede çalışıyor. Şirketin büyüme odağında ise yeni giriş yaptığı Kuzey Amerika var.

Alterna CX kurucu ortağı Poyraz Özkan, daha önce çok uluslu yönetim danışmanlığı şirketi Papers & Rogers Group’ta dört kıtada müşteri deneyimi üzerine 12 yılın üzerinde danışmanlık yapmış. Özkan, 2016 yılında Gürol Kurt ile teknoloji sektörüne girişimci olarak adım attıklarını anlatıyor. Pepper’s and Rogers Group’un kariyerindeki önemine vurgu yapan Özkan, “O şirketin şöyle bir özelliği var. Dünyada müşteri deneyimi ve müşteri odaklılık kavramını ilk kez ortaya atıp, bunun ilk kitabını yazan, konuyla ilgili en önemli düşünce insanları arasında gösterilen Don Peppers ve Martha Rogers’ın kurduğu şirket. Dolayısıyla otorite olarak kabul ediliyor” diye anlatıyor.

Alterna CX CEO’su Gürol Kurt ise şirketin farklılaştığı yapay zeka tarafının bir ‘knowhow’ gerektirdiğini dile getiriyor. 20’şer yıllık müşteri odaklı geçmişle işe başladıklarının altını çiziyor. 
Özkan ise yaptıkları her işin, bütün mühendislik ve yapay zeka altyapısının Türkiye’den çıktığını belirtiyor: “Türkiye’nin en iyilerinden oluşan ve 60 şirketi içeren portföyümüz var. Onlara verdiğimiz hizmetlerin bütün mühendislik ve yapay zeka altyapısı Türkiye’de üretiliyor. Hiçbir dış kaynak kullanmadık. Bu bizim için çok değerli. Tamamen yerli mühendislik...”

Alterna CX Kuzey Amerika pazarına ayrı bir önem veriyor. Çünkü Özkan’a göre Kuzey Amerika pazarına her firma giremiyor. Hem rekabet çok yüksek hem de çok iyi ürünlerin yer bulabildiği zor bir pazar. “Amacımız özellikle bu bölgede büyümek” diyor. 

Alterna CX CEO’su Gürol Kurt ise en önemli hedeferinden bir tanesinin de ürünü orta segment markalara hatta KOBİ’lere ulaştırmak olduğunu söylüyor. Bunun için ürünün müşterinin çok basit bir şekilde, IT ve teknik departmanlara ihtiyaç duymadan, sektöre özel, hazır yapay zeka modelleriyle günler içerisinde hayata geçirebilecekleri bir yapı kurduklarını belirtiyor. Dolayısıyla kurumsal segment yetkinliklerinin yanı sıra rakiplerinden farklı olarak bunları diğer kitlelere ulaştırabilmek Alterna CX’in hedeferi arasında. 

Yılda minimum dolar cinsinden iki kat büyüyen şirketin yıllık cirosu 50 milyon TL’ye ulaşmış durumda. Şu anda cironun yaklaşık yüzde 30’unu ihracattan sağladıklarını belirten Gürol Kurt, “Bizim amacımız, bunu bir yıl içerisinde yüzde 50’ye çekmek. Uzun dönemde ise Alterna CX’in gelirinin yüzde 90’ını yurt dışından sağlamak. Bunu da Kuzey Amerika pazarıyla sağlayabiliriz” diyor. Kurt, hedefi tutturmakta iddialı, “Bir işe girerken o işin gerçekten bir problemi çözdüğüne emin olmak lazım. Hangi problemi, başkalarından farklı olarak nasıl çözüyorsun… Ortada herhangi bir problem yoksa o işin büyümesi çok zor. Büyümeyince de ‘zombi start-up’ haline gelme riski oluşuyor. Bizim hikayemizde böyle bir risk yok. Müşteri kraldır ve onun gerçekte ne istediğini tam olarak biz ortaya çıkarıyoruz.”


"Yapay Zeka" Kategorisinden Daha Fazla İçerik