;
Arama

Çinli Fok

BYD, Seal U DM-i modeliyle “Çin malı” algısını değiştiren yeni bir eşik yarattı.

30 Kasım 2024, 12:02 ÖS GÜNCELLENDİ
Çinli Fok

Otomotiv dünyasında Çin rüzgarı esiyor hatta “ejderha fırtınası” demek daha doğru olur. Türkiye ve Avrupa’da Çinli markaların sayısı hızla artarken pazar payları rakiplerini ürkütüyor. Türkiye’de Çinlilerin binek otomobildeki payı yüzde 10’u geçti. Ve en önemlisi Çinli elektrikli araç üreticisi BYD (Build Your Dreams), Manisa’ya yatırım yapma kararı aldı.

1995’te kurulan ve kısa sürede başarı hikayesine dönen BYD, 3 milyon adetlik satışla Tesla’nın adeta ensesinde. Hatta geçen yılın son çeyreğinde tam elektrikli pazarında Tesla’yı solladı. İşte böyle önemli bir oyuncu Türkiye’de ‘yerli’ üretime geçecek.

 

Ön cama yansıtılan renkli bilgi ekranı (head-up display) ve 360 derece panoramik görüş kamerası, sürücüye kolaylık sağlıyor.

 

BYD, elektrifikasyonda öncü rol oynayarak fosil yakıtlı araç üretimini bitiren sayılı şirketlerden. Türkiye’de ilk olarak elektrikli Atto 3’ü piyasaya sunan marka, şimdi plug-in hibrit BYD Seal U DM-i ile yeni müşterilere ulaşmayı hedefliyor. Seal U DM-i’nin 2026’dan itibaren Manisa’da üretilme şansının yüksek olması, D-SUV modelin önemini artırıyor. 

Çinli markaların kalitesi geçmişte kafalarda soru işareti yaratıyordu. Ancak son dönemde ulaştıkları seviye ile Avrupalıları yakaladılar. Ekosistemlerinde otomotivin önemli yer tuttuğu ülkelerin Çinli markalara ek vergiler getirmesi de bu yüzden. Seal U DM-i’de de premium hissiyat ve teknoloji seviyesi kendini hissettiriyor. 

 

12,3 inç’lik gösterge ekranından anlık olarak bataryanın ne kadar enerji tükettiği izleniyor. “Charge” yeşil, “Eco” mavi ve “Power” kırmızı renkleriyle görülebiliyor.

 

Seal U DM-i 72 kW’lık 1,5 lt benzinli motor ve 145 kW güç üreten elektrikli motorla kombine edilmiş. Tam depoyla bin 80 km gidilebiliyor. Sadece elektrikli sürüşle 80 km yol kat edebiliyor ki bu da şehir içinde önemli bir tasarruf demek. 

Plug-in Hibrit Elektrikli Araç’ların (PHEV) en büyük avantajı “Elektrikli ile yolda kalır mıyım?” tedirginliğini ortadan kaldırması. Zaten son dönemde menzil, uzun şarj süresi ve altyapı kaygılarının artmasıyla elektrikli dönüşüm zayıflarken PHEV’ler öne çıkıyor. PHEV’i iki haftada bir şarj etmeniz, yakıt tüketimi adına sizin avantajınız. Özellikle şehir içinde yakıt tüketimi 100 km’de 0,9 lt’ye kadar inebiliyor. Batarya DC şarjla 35 dakikada, AC ile iki saatte doldurulabiliyor. 

 

Seal U DM-i, anahtar dışında NFC kablosuz bağlantı ile açılabiliyor. Cep telefonuna yüklenen uygulamayı dikiz aynasına okutmanız yeterli.

 

İç mekanda Atto 3’ten aşina olduğumuz dönebilen 15,6 inçlik multimedya ekran var. Direksiyondan ister dikey ister yatay ayarlanabiliyor. “Hi, BYD” sesli komut sistemi cam tavanı açmanızı, Spotify’da şarkı seçmenizi sağlıyor. Orta konsoldan EV (elektrik) ve PHEV düğmeleriyle sürüş tercihinizi yapabiliyorsunuz. Kablosuz cep telefonu şarjı iki tane düşünülmüş. 

Türkiye’de PHEV’lerin fiyatı, yüksek hacimli motorlara sahip olmaları nedeniyle yukarıda kalıyor. Volvo XC90, Lexus NX, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, Discovery Sport lüks sınıfın oyuncuları. Şarjlı hibritlerle ilgili yeni ÖTV düzenlemesiyle Seal U DM-i, piyasada taşları yerinden oynatabilir gibi görünüyor.

 

 

 

 


Yazarlar

Çok Okunanlar