;
Arama

Pazarlamanın yeni önceliği: Müşteri verilerini korumak

Günümüzün pazarlama yöneticileri için yeni bir öncelik öne çıktı: müşteri verilerinin gizliliği ve güvenliği. Forbes Research tarafından yapılan 2025 CxO Büyüme Anketi, pazarlama yöneticilerinin ajandasında veri korumanın ilk sırada yer aldığını ortaya koydu.

13 Eylül 2025, 14:00

Ankete katılan CMO’ların (pazarlama müdürleri) yarısından fazlası, önümüzdeki iki yıl içinde veri gizliliğini güçlendirmeye odaklanacaklarını belirtti. Bu oran, geçen yıl yapılan ankette 10 kişiden 4’ü seviyesindeydi.

Güven ve sadakat için veri koruma şart

Forrester Research kıdemli analisti Stephanie Liu, pazarlama yöneticilerinin artık veri güvenliği politikalarında daha fazla sorumluluk üstlendiğini vurguluyor. Liu’ya göre bu değişim, sadece tüketicilerin artan farkındalığından değil, aynı zamanda müşterilere verileri üzerinde daha fazla kontrol verilmesinin etkileşimi artırmasından kaynaklanıyor.

Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 80’inden fazlası, müşteri güvenini ve sadakatini sağlamak için gizliliğe öncelik veren bir pazarlama anlayışının artık zorunlu olduğunu düşünüyor.

Müşteri deneyimini geliştirmek için en çok öne çıkan strateji ise siber güvenliği güçlendirerek veri korumasını sağlamak oldu. CMO’ların üçte ikisi, memnuniyetin anahtarı olarak veri güvenliğini gösterirken, geçen yıl bu oran sadece üçte birin biraz üzerindeydi.

Yapay zeka yeni riskler getiriyor

Yapay zekanın pazarlamada giderek daha fazla kullanılması, farklı kaynaklardan gelen verilerin güvenliğini daha kritik hale getirdi. Liu, “Yapay zekanın bunu çok daha büyük bir sorun haline getireceğini düşünüyorum” diyerek, pazarlama ekiplerinin hem veri güvenliği hem de şeffaflık konusunda daha büyük sorumluluklarla karşı karşıya kaldığını belirtiyor.

Ankete katılan CMO’ların yaklaşık yüzde 75’i yapay zekanın beraberinde getirdiği gizlilik, etik ve veri kalitesi sorunlarını aşmak için güçlü bir veri yönetimi stratejisinin gerekli olduğu görüşünde. Bu oran geçen yıl yüzde 66 seviyesindeydi.

Liu, tüketicilerin yapay zekayı anlamakta zorlandığını vurgularken, “Henüz yapay zekanın doğru kullanımı ile yanlış kullanımı arasında net bir sınır çizilmiş değil” değerlendirmesinde bulunuyor.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Jared Kushner’ın Orta Doğu’daki cesur yatırımları onu nasıl milyarder yaptı?

    Jared Kushner’ın Orta Doğu’daki cesur yatırımları onu nasıl milyarder yaptı?

  • Hakkı Yıldız: Sürdürülebilirliği işimizin kalbine yerleştiriyoruz

    Hakkı Yıldız: Sürdürülebilirliği işimizin kalbine yerleştiriyoruz

  • Cengiz Holding'in enerji yatırımlarına 64,5 milyon dolarlık yeşil finansman

    Cengiz Holding'in enerji yatırımlarına 64,5 milyon dolarlık yeşil finansman

  • Ford, Köln fabrikasında bin kişiyi işten çıkaracak

    Ford, Köln fabrikasında bin kişiyi işten çıkaracak

  • Merkez Bankası yeniden döviz alımına geçti

    Merkez Bankası yeniden döviz alımına geçti

  • Hazine, tahvil ihaleleri öncesinde 19 milyar TL borçlandı

    Hazine, tahvil ihaleleri öncesinde 19 milyar TL borçlandı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler