İz Sürücü
B2Metric kurucu ortağı ve CEO’su Murat Hacıoğlu, şirketin kuruluş hikayesine “bir gün bir eğitime katıldım hayatım değişti” diyerek başlıyor. 2018 yılında bir telekom şirketinde danışman olarak çalışırken, katıldığı, “yapay zeka ve makine öğrenimi modellemesi” eğitimi “kariyerindeki en önemli dönüm noktası” olmuş. Bu eğitimden kısa bir süre sonra aynı şirkette çalıştığı arkadaşı Tuna Sönmez ile birlikte istifa ederek B2Metric’i kurduklarını anlatıyor.
Minimum kod gerektiren bir yapay zeka modeli oluşturma çözümü olarak kurdukları B2Metric ML Studio AutoML platformu, pandemide yeni gelişen ihtiyaçlara göre şekillenmiş.
Hacıoğlu, mobil uygulamalarda kullanıcı verilerini raporlayıp, anlamlandırmanın şirketler için çok değerli bir kaynak olduğu gerçeğinden yola çıkarak “B2Metric IQ Analytics” adında yeni bir ürün geliştirdiklerini söylüyor. “Çıkış noktasını yakaladıktan sonra da sigorta, banka ve telekom gibi müşteri odaklı sektörlerin mobil kullanıcılarının davranış analitiğini tespit edip, büyümelerine ve operasyonel süreçlerine destek olan bir platform haline geldik” diyen Hacıoğlu, “dünyanın en iyi müşteri kaybı engelleme çözümü” olmak iddiasında.
B2Metric’in diğer veri analitiği platformlarından ayrıştığı üç önemli özellik var. Çalıştığı şirket ve kurumların kendi kullanıcılarının verilerinin bulunduğu her ortamdan kullanıcı ayak izi verisini çekerek CLV, Retention ve Growth gibi metrikleri yapay zeka ile üst seviyeye çekiyor. Ayrıca kurumlar için bu modeli “tak çalıştır” olarak hazır veriyorlar. Buna ek olarak müşteri veri analitiği yapay zeka tabanlı modellerini teknik bilgiye sahip olmayan iş birimleri, pazarlama ekipleri için kullanabilir kılması da B2Metric’in rakiplerinden ayrıştığı özellikleri arasında yer alıyor.
Yeni kurulan bir yapay zeka şirketi olarak, yıllık 1 milyon doları aşan tekrarlanan ciroyla yatırımcılar için umut vadediyor.
Nitekim 2022 Mart ayında ilk yatırımını Mindvest’ten alan B2Metric, bu yılın başında da Simya VC liderliğinde 1 milyon 250 bin dolarlık ikinci bir yatırım alarak toplam yatırım miktarını 1,8 milyon dolara ulaştırdı. Her yıl cirosunu üçe katlayarak büyümeye devam eden girişim, son yatırım turuyla satış pazarlama ekiplerini geliştirerek, global büyümeye odaklandı.
ABD ve Avrupa’dan yatırımcılarla bir araya gelecekleri üçüncü yatırım turunda yaklaşık 4 milyon dolarlık bir yatırım bekleyen Murat Hacıoğlu, bu finansmanı tamamen global büyümeye ve farklı pazarlarda da lider olmaya harcayacaklarını söylüyor. ABD pazarına da giriş yapan şirketin odağı Avrupa ve Asya Pasifik’te.